02 oktober 2007

Det är lite stressigt nu...

Redan tisdag och imorgon ska jag ner till Göteborg och när jag kommer hem efter en dag är det typ fredag. Vart tar veckan vägen? Hur ska träningspassen klämmas in?

Det är mycket nu

Det är lite mycket nu. Saker och ting hinner inte få den tid som jag önskar. Som träningen. Eller "plocka-undandet" i lägenheten. Grabben gillar synlig ordning och reda och jag gillar mitt organiserade kaos. Speciellt nu när det känns som om jag har grejer upp över öronen. Att göra alltså.

Ikväll ska jag träffa några kompisar. Hör och häpna. Sådant hinns inte ofta med i mitt liv. Jag träffar på SATS-receptionisterna oftare än jag träffar mina närmaste vänner och det är ju lite bakvänt. Egentligen. Imorgon går tåget ner till Göteborg redan på eftermiddagen och där kommer jag befinna mig under en lång lång torsdag för att göra en massa tester som förhoppningsvis säger att jag kommer bli en förträfflig managementkonsult och att jag är värd en mycket hög lön. Eller nåt. Men jag kommer inte hinna med någon träning i deras 8 till 18-schema. När jag kommer hem är det fredag och sedan helg och sedan Barcelona till på onsdag och vips kommer det bli nästa helg och då ska jag också ner till Göteborg och efter det har halva oktober gått.

Till på köpet kunde jag inte sluta läsa Stieg Larsson inatt. Lade ifrån mig boken 03.22. Nöjd för att den var bra men besviken på att jag inte fick veta mer på slutet. Hur gick det sen??

Nu är jag nog ganska trött fast det inte känns. Håret är otvättat men ser rätt okej ut ändå tack vare Toni & Guys torrschampoo. Påminn mig om att jag måste stryka en skorta ikväll för då kommer jag vara så trött så jag glömmer. Det positiva är väl att jag i alla fall kommer ihåg att dricka vatten i mitt organiserade kaos.


Veckan efter Barcelonatrippen ska jag överträffa mig själv. Då ska jag slå mitt eget rekord på 510 högintensiva träningsminutrar på en vecka. Jag längtar!

2 kommentarer:

Prralin sa...

... o sen är det snart jul! (det känns bekant på nåt sätt...)

Terese sa...

Här kommer en påminnelse om att stryka skjortan :-)

Jag håller tummarna för att det går bra för dig nere i Göteborg. Synd att du inte kommer på konventet. Men jag kommer i alla fall att meddela om det i efterhand.