01 mars 2008

Lör 1 mars: Powerwalk

Det finns inget dåligt väder. Bara dåliga kläder.

70 min snabb promenad

Ju längre jag satt i soffan, desto mer ville jag ut. Även om man vilar kan man gå ut och gå lite. Regnrusk tillhör ju mitt favoritväder att träna i - det känns så bra efteråt.

Sagt och gjort. Efter att grabben kommit hem efter sina 15 snabba kilometrar på löpband åt vi en bastant pasta carbonaralunch innan rastlösheten slog mig med dunder och brak och jag var tvungen att ge mig ut. I regn och blåst och härlighet.


Det blev rundan om både Reimersholme och Långholmen. Det var lerigt och gyttjigt på sina ställen. Jackan var dyngsur redan efter en halvtimme men jag traskade på och försökte komma underfund med om humorprogrammet på P3 verkligen var roligt. Den sista halvtimman var kepsen som en iskall hjälm som smet om pannan och det var skönt att till slut få komma in i värmen. Nu återgår jag till min soffa och kvällens TV-tablå.

Moi!
Dyngsur och skitig jacka, mutpresent från Ellos.
Grå byxor med fickor långt ner på benen, några hundralappar på Stadium.
Ganska blöta skor, Asics Nimbus, modellen är från några säsonger sedan...
Vit keps, Puma, några hundralappar.
Brusig fickradio med borttappad batterilucka, typ 120 spänn från Clas Ohlsson.

3 kommentarer:

Em Löfgren sa...

haha du har så rätt- det bästa med dåligt väder att få komma in från det! det är då man uppskattar det som mest! när man sen sitter inne och tittar ut på rusket!! usch! och man vet att man gjort sitt för dagen! =)

Anonym sa...

Kul att följa din blogg och få lite inspiration, själv körde ja 14,3 km löpning idag, lycka te imorgon

Anonym sa...

Härligt; träningsbloggarna vs. modebloggarna 3-0! Håller med om att det är skönt med regnrusk. Man snabbar sig på och det är underbart att komma hem igen!