04 augusti 2008

Måndag.

Det är måndag och allt är på riktigt.

Verkligheten

06.30 ringde telefonen. Ja väckarklockan alltså. Jag snoozade i 10 minuter. Förtjänade det. Sedan var det upp och hoppa och sätta på morgonradion så att jag skulle vakna på riktigt. In och rota i garderoben för att hitta träningskläder och jobbkläder eftersom jag inte är en sådan som är speciellt bra på att förbereda. Klockan 07.00 ställde jag mig vid spisen och stekte på lite lövbiff och gjorde en tomatsallad med fetaost. Inte till frukost, men väl till lunch. När lunchlådan var klar åt jag min före detta vanliga frukost på hallon och keso och två kokta ägg. Och så slog klockan 07.40 och jag satte hörlurarna i öronen och begav mig iväg till jobbet: powerwalkandes över Västerbron.

Nu sitter jag här och har en halv miljon mycket brådskande saker att göra men jag minns knappt vad det var eftersom semestern slog till med dunder och brak. Några mail i inboxen uppdaterar mig om verkligheten. På lunchen tänker jag ändå gå och träna. Det ska bli ryggstyrketräning idag. Och i eftermiddag är det jag som powerwalkar hem igen. Via Systemet: jag ska köpa rosévin och njuta av sommarkvällarna som varar hela augusti och nästan hela september ut. Och ikväll blir det löpning. Mitt inne i city som omväxling till vad som varit under semestern. Förmodligen med backrusher och trapplöpning. Svettigt! Och roligt!

Hur ser er måndag ut?

9 kommentarer:

Magda Gad sa...

Åh jag får ångest när jag inser att semester är något som tar slut... två veckor kvar :-)

Sofy sa...

Förhoppningsvis får jag till lite löpning ikväll jag med, hur det ska gå till är inte riktigt bestämt! Borde ta mig till en 400 meters bana och kalibrera nya pulsklockan, men jag blir till ett osäkert pucko när det kommer till teknikgrejer. Detta hinder borde övervinnas! Funderar på att datea dig för en lektion i praktiken...du har väl typ likadan klocka??!! :)

Så har jag två hundar därhemma att ta hand om. Speja hänger ju med på allt jag gör utan protest, men en kortbent och sur tax med adhd vill nog inte jogga i värmen. Visst är det kul med hundar med personlighet...men bara om de också kan springa i rätt takt och lyssnar på vad jag säger. Phu, det känns som det kan bli en lång vecka innan jag kan lämna tillbaka mini-monstret i eskilstuna där hon hör hemma.

Pernilla Hult sa...

Dagen innehåller kanske mest jobb, arnetar eftermiddag/kvällspass. Åter hemets lugna vrå vid 22.. Ingen träning idag.

MarathonMia sa...

Måndag - ledig: Jag tar en efterlängtad och väl framtjatad löptur med sonen.

Anonym sa...

Du låter ändå väldigt positiv trots att din semester är slut. Läste på Theres blogg att hon är sjuk och inte kan köra klassen imorgon. Hur gör vi då?

Anonym sa...

Dagens träning är avklarad. Nu ska jag (låtsas)jobba 1,5 timme innan det är dags för dagishämtning! :-)

Anonym sa...

Jag har redan mrogontränat, men ska nog köra ett pass till styrka i kväll. Jag är lite nöjd över att då-och-då köra ett dubbelpass, men det är ju inget alls mot dina dag idag med både powerwalks, lunchträning och jogging!! Wow, du måste ha riktigt bra återhämtning. Jag skulle nog vara död efter en sådan dag ;-)

Hur ser ditt kostuppägg ut just nu? *nyfiken* :-)

Johanna sa...

Wow, struktur och ordning och reda från start :) Men visst ÄR det lite skönt med rutiner igen ändå! Jag började också jobba idag... och var ute och sprang en runda efter jobbet. MYCKET skönt! :D

Puma sa...

Magda:
Nä, ingen semester. Hösten är ju skitbra: tid för nya träningsprojekt - och nya mål.

Sofy:
Du vet hur det blev. :-)

Bumbi:
Vissa dagar är sådana också.

Marathonmia:
Har precis läst om den: grym!

River:
Jag försöker vara positiv. Ibland faller det igenom.

Elin:
Nice!

Ofelia:
Det är ju varierad träning. :-) Jag försöker äta 1700kcal och typ 30% kolhydrater och fett och resten protein. Idag gick det inget bra. 2300 kcal!! Ändå har jag inte ätit speciellt dåligt.

Joho: Nä, gillar inte rutiner. Men jag gillar att tillfällena och möjligheterna till varierad träning blir fler. :-)