05 november 2008

Ons 4 nov: 55 min nära maxpuls

Grabben verkade alldeles förvånad när jag sa att jag satt på tåget och kände mig groggy efter den tuffa träningen.

Fruktansvärt. Underbart.

Jag stressade som vanligt iväg till spinningen. Den där halvtimmen mellan jobbslut och spinningstart går förrädiskt snabbt. Allt måste klaffa för att jag ska hinna. Jag hann idag.

Med skorna i handen och hål på strumpan hastade jag in i spinningsalen och fick en cykel precis där jag ville ha en. 10 minuter senare blundade jag mig igenom uppvärmningen och hittade fokus. Det skulle bli fartlek hela passet igenom. Samma pass som Coola K och Nilla hyllat för några dagar sedan. Jag hade höga förväntningar!

Jag var tokladdad inför spinningen. Mycket var det tack vare, eller kanske på grund av, den där morotsmuffinen jag nyss ätit. Jag gav verkligen allt i varenda fartleksintervall. Varenda en. Det kändes! Mjölksyran låg och skvalpade farligt nära och jag kände mig darrig i benen när vi hade 10 minuter kvar. Men 10 minuter är inte mycket. Jämfört med 13 timmar är 10 minuter ingenting och det var den tanken som bar mig hela vägen in i mål. Det gäller bara att bestämma sig.

Det var svårt att hämta andan mellan näst sista och sista fartleksintervallen och jag undrade om det var såhär det kändes att ta ut sig så fullständigt. Jag kände mig vinglig när jag gick av cykeln och groggy på tåget hem. Grabben var alldeles förvånad. Att bli sådär trött är inte likt mig. Men det var underbart.

Träningstrött.
Träningsöverväldigad.
Träningslycklig!

5 kommentarer:

Cizzi sa...

Låter underbart! =) Jag hade också ett underbart pass idag! Riktig träningsglädje!

Anonym sa...

Nu är det nästan dags att du spelar in ett filmklipp med denna Pia så att vi bloggläsare får se hur fantastisk hon är in action ;)

Anonym sa...

Åh kanoners jobbat - kanske var det bra med en muffin som uppladdning och morot =P

Löpning & Livet sa...

Låter härligt! Skulle vara kul att få köra för den där pia nångång! :)

Pernilla "Nilla" Svensson sa...

Åhhhh underbart! Jag blev så ledsen när jag insåg att jag var fast här på jobbet (och här blev jag fast till halv åtta....) och inte skulle hinna till passet..... men det ser ut som om du trampade för mig med *s*