27 augusti 2007

Mån 27 aug (forts.): Kvällsjogg i månskenet

Jag hade inget annat för mig än att ligga och dega i TV-soffan, så jag stack ut på en liten joggingrunda.


Månskensjogg runt Riddarfjärden

Eller jo. Visst fanns det saker jag kunde ha gjort. Städat till exempel. Men kanske var det just det jag försökte springa ifrån?

Den riktiga anledningen som låg och tryckte någonstans i bakhuvudet var att jag planerat för en joggingrunda imorse. Men eftersom jag numera ligger och kollar VM på nätterna försov jag mig. Så morgonjoggen blev uppskjuten till kl 22.26 istället. Det funkade det med.

Det är skönt att sprina på kvällen. Och väldigt vackert. Det var kyligt och lugnt och längs Norr Mälarstrand var det en fantastisk utsikt mot Söder Mälarstrand och båtarna längs kajen och månskenet dansade på vattnet. Västerbron höjde sig majestätiskt långt bort och allt var liksom så fint.

Det blev en ganska lugn jogg. Hela rundan, som ligger på ca 8 km, kändes nästan som en nedjogg. Jag struntade i allt vad aktiva armar heter (förlåt tränar'n) och fokuserade bara på att ha en skön jogg. Och så blev det.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej. Läser att du också har varit ute och kört en kvällsjogg. Min träning blev också framflyttade med sisådär 8 timmar eftersom jag fastnade inne i centrum med shopping och bio. Men det är det som är så perfekt med löpning. Vi kan göra det när det passar bäst :). Här i Göteborg var det också perfekt (svalt och frisk luft) löparväder. ;)

Anonym sa...

skönt med jogging! själv är jag dock såååå jäääävla kvällstrött så jag måste hinna med all träning på dagen/edtermiddagen så jag får sussa sen! men det lät mysigt att jogga så sent!

Anonym sa...

Åå vad skönt det låter :). Underbart när tankarna bara får fladdra fritt och allt flyter på! Var själv nyss ute på en go runda :).