23 september 2007

Friidrott

Grabben sitter framför TV:n som ett barn på julafton.

GP-final


Grabben sitter klistrad framför GP-finalen i friidrott som visas TV:n. Han sitter på fötterna. I min värld är det bara barn som sitter på fötterna. Men det är klart, är man löparatletisk och lätt som en fjäder så är det nog en barnlek att sitta på fötterna.

Han kollar in sina fjäderlätta "kollegor" på TV:n. Analyserar löpsteg och löpteknik. Imponeras av en del men dissar andra: "XX har ju sprungit fortare än dem på 800 meter", och undrar varför Sverige inte kan få fram några 1500-meterslöpare när vi ändå lyckas ok på både 800 och 3000 meter.


Jag håller med om att det är kul att kolla på friidrott. Det är liksom idrott på riktigt. Men roligare är det att kolla på alpin skidåkning. Jag längtar tills i vinter!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

vilken vig och spenstig karl du har! =) de brukar stelna efter..25? ;)

Anonym sa...

Det alpina i inlägget håller jag fullkomligt med om, då lär jag sitta klistrad! :)