14 november 2007

Päron

Jag sitter här. Skriver en pressrelease om några juvelnyheter och äter fantastiska päron.

Päron

Jag är fortfarande helt begeistrad över den fruktkorg som kommer hit en gång i veckan. Framförallt päronen är helt underbara. Hemma hos mig är päron tyvärr en helt bortglömd frukt.


Päronen i jobbets fruktkorg är sådär lagomt hårda och smakrika. Inte mjukt och kladdigt. Inte stenhårt och stentorrt. Det är perfekt helt enkelt. Och om jag inte minns fel innehåller päron massvis med fibrer!

3 kommentarer:

Anonym sa...

päron är en underlig frukt! de blir aldrig uppätna när jag köper hem dem! men borta är de gudomliga! underligt!

Anonym sa...

Ett helt perfekt lagom päron, lagom saftigt och sött är SÅ GOTT!

Anonym sa...

Precis som päron ska vara! Jag har tagit för vana att stoppa ned frukten i vagnen först när jag handlar och det har gjort att jag för varje gång köper fler och fler sortes frukter=) men päronen får bara följa med hem när de är perfekta eller på väg att blid et.. Annars är det nog en av de äckligaste frukterna=)Granatäpple är min stora passion, när jag kommer ut i arbetslivet ska vi ha sådana i våra fruktkorgar.. Haha