12 september 2006

12 sep: Tempopass på rullband

Idag blev det ett steg före det andra - på rullband.

Tempopass

Det är fokus på tempo i min Hässelbyuppladdning. För dagens träningspass hade tränar´n beordrat 10 min uppvärmning och sedan 4 intervaller på 3 min i 11.5 km/h-fart med 2 minuters vila mellan intervallerna och sedan 10 minuters nedvarvning. Oj, lång mening med mycket information.

Jag gjorde som jag skulle. Och sedan blev jag utskälld av tränaren ändå - för att jag inte var trött nog. Och det är nog det som är problemet. Jag tar aldrig ut mig tillräckligt. Så nu måste han höja träningsdosen ett snäpp.

Jag gjorde några sit ups på slutet också. Jag känner att styrketräningen har lidigt de senaste veckorna. För mycket jobb = för lite träning. Jag måste ändra på den ekvationen!

Skönt

Innan jag kom till gymet hade jag ont i huvudet och var trött och ganska stressad efter en hektisk dag. Kände inte direkt för någon träning med andra ord. Men oj vilken skillnad en kort träningsdos gör. Det är en mental energiinjektion! Helt otroligt egentligen!

Inga kommentarer: