29 oktober 2006

Gummiband på paradisön

Nästa vecka lyfter planet till Thailand och 6 lugna veckor på paradisöar och sköna stränder. Helt klart är dock att både joggingskor och styrkeövningsprogram kommer att packas ner i ryggsäcken!


Enkla styrkeövningar

Istället för vanlig gymträning får jag förlita mig på hemmaövningar. Men ett redskap tar jag med mig och det är två träningsgummiband från Casall (kostade en femtiolapp på Stadium).

Listan av övningar som jag komponerat består av följande:

(Mage/Core)

  • situps - raka och sneda
  • leg extensions
  • plankan
  • stående rotation
  • midjedip
  • liggande rotation

(Axlar/Armar/Rygg)

  • armähvningar
  • dips
  • rodd - med gummiband
  • bicepscurls - med gummiband
  • tricepscurls - med gummiband

(Ben/Rumpa)

  • utfall
  • knäböj
  • "kissande hunden"
  • liggande höftlyft
  • åsnespark
  • vadpress
  • benböj på ett ben
  • knädrag på låda
  • höftpress - med gummiband

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas du får det jätte trevligt på din resa. Hur länge blir du borta? Inte allt för länge hoppas jag, du måste ju blogga :P

Anonym sa...

oh no, du kommer fortsätta att blogga va? Jag läser din blogg hela tiden...:S

Puma sa...

Klart jag kommer fortsätta blogga! Jag ska försöka komma åt ett internetcafé så ofta jag kan och uppdatera er hur det går med mina morgonjoggar i soluppgången, haha. :-)

Anonym sa...

hej hej.. har en liten fråga angående morgonjoggingen, äter du något innan du drar dig ut? tänkte på håll och att man bränner mer utan frukosten först. men samtidigt orken? ha det fint från erika. svara gärna till: lindblom_@hotmail.com