06 oktober 2006

Åka Skidor

Det börjar klia i fingrarna...



Åka Skidor

Jag är ute på resande fot igen och tog med mig ett nummer av tidningen Åka Skidor som sällskap. Nu har det börjat klia i skidåkarfingrarna riktigt ordentligt. Jag läste om snöriket Mount Baker, om perfekta pjäxor och inte minst årets stora skidtest.



Head

I slutet av förra året investerade jag i ett par Head Superhapes. En underbar skida som fått ersätta mina C200 och som blivit mina nya bästa kompisar. Men jag behöver en allroundskida. Supershapesen har en lite för smal midja för att funka offpist. Head Monster 77 (en allroundskida) fick bra betyg i Åka Skidor, och eftersom jag har en förkärlek till just märket Head blir det nog just 77:orna jag vill testa i Åre.

2 kommentarer:

Mi sa...

Tusen tack för att jag genom dig fick veta att det står om min blogg i Fitness Magazine, hade inte haft en aning annars eftersom jag aldrig har köpt den tidningen (förrän idag).

Tausert sa...

Angående morgonträning, jag tränar med en kollega. Vi bestämmer att vi ska träna tillsammans och att jag ska plocka upp henne typ kl 06.00. Då MÅSTE jag ju gå upp! :-) Ett annat tips är fyra väckarklockor som står på olika ställen hehe, så man måste gå upp för att stänga av dem... kan trösta med att när man får rutin på morgonträningen så är det inte så jobbigt att gå upp :-)