28 december 2006

27 dec: Våta tankar

Idag var det vått på annat sätt. Inte från kallt regn utan istället i en skön och varm bassäng.


Att simma i en lekstuga...

Jag försökte simma igår kväll. På Holiday Club i Åre. Jag tänkte att det skulle vara ett bra kompliment till de föregående dagarnas jogging. Det skulle ha varit jättebra - om det inte var för de fem ungarna som envisades med att hoppa i motionsbassängen mitt framför ansiktet på mig och för den blonda mamman med airbags av silikon som var i vägen överallt. För att inte tala om lilltjejen som förvisso simmade men som inte kunde hålla sig till en bana utan som vinglade fram och tillbaka hela tiden. Holiday Club i allmänhet, och deras "badvärld" i synnerhet, är dessvärre en enda stor lekstuga.
Till slut var det i alla fall en kille som sa till ungarna att gå och leka i en bassäng som var menad för just det ändamålet och sedan gick det bra att ta ut simtagen utan att få kallsupar på grund av vågor från plaskande vandaler. Det blev runt 40 minuters simmande. Antalet längder tappade jag bort redan efter jag hade räknat till 10...
På det hela taget kändes det skönt att simma. Avkopplande liksom. Jag borde göra det oftare, speciellt då jag bor nära Eriksdalsbadet hemma i Stockholm. Haken är att det kostar t.ex. nästan 600 spänn för ett klippkort på 10 gånger och det är inte direkt billigt...

2 kommentarer:

Anonym sa...

är bilderna på din sida ifrån sats i hötorget?

Puma sa...

Anonym:
Beror på vilka bilder du menar. De bilderna på spinningcyklar är från Hötorget ja. Men bilderna i detta inlägg är ju från Holiday Club i Åre...