30 maj 2006

29 maj: Pulsspinning & Intervall

Idag var det roligt för att det var tufft, eller kanske tufft för att det var roligt...

Spinning

Körde, mer eller mindre som vanligt, spinningen på Zenith kl18 med rödhåriga tjejen Jessica. Hon har ett bra upplägg på sitt pass med 3 långa intervaller och bara någon enstaka halvminutsvila mellan blocken. Tufft och kul!

Dessutom har man sin puls att fokusera på eftersom det är ett pulspass. Klassen var nästan full och det var roligt och svettigt.

Det var många killar med och eftersom de av någon anledning ser ut att alltid köra 120% inspirerar det även mig till lite tuffare körning.

Intervall

Efter spinningen klev jag upp på löpbandet och körde intervallträning. Enligt expertis (marathonpojkvännen) ska det få upp farten på min jogging.

Jag började med att gå i 10% lutning i 5, 5.5 och 6km/h. Sedan joggade jag på samma lutning i 8.5km/h som uppvärmning. Totalt tog denna bit 10min. Sedan nollställde jag lutningen och körde (sprang heter det nog) omväxlande 9, 10, 11 och 12 km/h i 10 minuter. Avslutade med en rejäl rush på 10% lutning och 12km/h fast den varade inte längre än halvminuten.

Efter denna korta intervallträning var avsnittet av Project Runway (ledd av Heidi Klum) som jag var helt fast i inte slut än så jag gick på måfå på 4km/h i dryga kvarten. Kunde nog använt de 15 minutrarna till lite mer kvalitativ träning...

Inga kommentarer: