02 juni 2006

1 juni: Personal Trainer (2)

Idag var det andra träffen med min PT, jag både längtade och bävade...

Jobbigt

Det var den andra träffen som sagt, och redan i det första setet på den första övningen så blev jag ordentligt trött. Vi gjorde shins (heter det så?). Fy fan, det är nog den jobbigaste övningen!! De första 10 repsen går bra men de sista 5 bara dör jag på. Och sedan är jag fortsatt död under de resterande 2 repsen.

Sedan kom benpressen som jag ännu inte fått in tekniken på. PT:n säger att vi kan lägga på mycket mer vikter bara jag får till hållningen och andningen. Hon har nog rätt. För efter övningen känns det ingenting i benen utan bara i ryggen och det är fel fel fel.

Sedan följer en hel drös med armar och axlar och coremusklerna. När hon på slutet beordar mig att göra en massa minuter planka är jag så död i coremusklerna att jag bara klarar några sekunder på tårna.

Men ändå, trots att jag dör under i stort sett alla övningar är jag inte skakig i musklerna som jag ibland kan vara under ett bodypumppass...

Inga kommentarer: