26 juli 2006

25 juli: 6km på Galgberget

Halmstad är mer än Gessle och Tylösand. Halmstad är också Galgberget - en suverän oas att jogga i!

Grymma Galgberget

Mitt i Halmstad ligger Galgberget. Eller berg och berg, nog känns det mer som en kulle med trollskog. Här finns en 3km slinga som är helt suverän att springa på.

Lagomt bra underlag (grus). Lagomt lång (3km). Lagomt kuperad (det svänger lite, både i sidled och upp och ner). Men mer än lagomt bra! Helt enkelt skitbra!! För min del blev det 2 varv i dag, dvs 6km.

Härliga Halmstad

Det är nästan så att jag skulle flytta till Halmstad för slingan på Galgberget. Eller kanske inte. Tylösand drar också. Och staden som sådan. När jag tänker efter är nog allt med Halmstad bra. Jag kan faktiskt förlåta dialekten också!

Prins Bertil

Nästa gång jag är i Halmstad vill jag prova att springa Prins Bertilstigen som går längs med vattnet ut till Tylösand. Det lär vara väldigt fint!


Inga kommentarer: