14 juli 2006

Magstarkt

Vem drömmer inte om ett sexpack på magen?

Mage

Ok, så det sitter inte i tjejers direkta gener att ha sexpack men drömma kan man ju!

Sit-ups i all ära men visst blir det lite tråkigt i längden. Jag vill att det ska bränna riktigt ordentligt i musklerna på en gång! En sådan där ab slide är perfekt! Det tar ordentligt i de djupa magmusklerna som är viktiga för bland annat vår hållning. Jag behöver inte ens göra 12 stycken så känns det ordentligt. Det kan kännas surt att man orkar med så få, men om man vänder på det så är det bra att det inte behövs så många för att muskeln ska växa sig starkare!

Hemma hos mig finns två stycken ab slides. Den vänstra är en lite mer avancerad sak medan den högra (Casall) är en enkel variant som bara består av två hjul bredvid varandra med hantag. Den är ganska vinglig. Den vänstra är mer stabil och det känns som att man kan koncentrera sig mer på just magen när man tränar med den.

(Ja, idag infriade jag faktiskt gårdagens löfte och ambition om att träna magen varje morgon. One day down, every other day to go...)

Deffade Marion Jones har grymma magmuskler. Jag spanade in dem när hon sprang på kvällens (14 juli) Golden League-gala! Magmusklerna till trots vann hon dock inte sitt lopp...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej, jag undrar bara, köpte du den där blåa ab-sliden i en affär?? eller går den bara att köpa på nätet?

Puma sa...

Hej hej, vi köpte den på en träningsmässa men den finns i butik också. Oftast är det den enklare varianten man ser, och kanske tränar den mer bålstabilitet också eftersom den är ostadigare, men det är lättare att göra rätt med den blå.