14 augusti 2006

Upplägg inför Midnattsloppet

Med långt mycket mindre än en vecka kvar till Midnattsloppet ser mitt träninguspplägg ut som följande:

Måndag: Styrketräning axlar, Spinning puls blå klass på SATS.
Tisdag: Morgonjogg 45-60min.
Onsdag: Personlig tränare på SATS (enbart styrketräning). Intervallpass på rullband efteråt.
Torsdag: Gult boxpass på SATS (aldrig gått på SATS-box, ska bli kul!), eventuell löpträning (intervall) efteråt.
Fredag: Vila (kanske kanske ett lugnt löppass på morgonen...fast jag borde väl inte...)

2 kommentarer:

Anonym sa...

sisten upp till Sofia är en looser ;-)

Kör hårt imorgon (jo, jag sökte på knuff.se om midnattsloppet, därav hamnade jag här)

Anonym sa...

Jag skulle nog laddat veckan innan såhär:
Mån. Lätt jogg i din långdistansfart (ca 1 min långsammare än tävlingsfart per km). Förlslagsvis ca 7 km.
Tis. Snabbdistans. I stort sett i tävlingsfarten (kanske 2-7 sekunder långsammare per km) i 7 km.
Ons. Vila. Lätt promenad för att inte stelna.
Tor. 6-7 km i farten ca 30 sek långsammare per km i tävlingsfart. Sträck på kroppen och njut.
Fre. Lugn promenad eller vila.
Lör. Lugn promenad och uppladdning. Sen är det bara att ösa