27 januari 2007

27 jan: Lördagsjogg

Vissa kör med lördagsgodis. Jag kör med lördagsjogg.


Lördagsjogg

Det kändes som evigheter sedan jag joggade sist. Och det var det också. Men ikväll blev det av - klockan 19.00 en lördagskväll och när det var mörkt och kallt ute. Det är jag stolt över!
Tillsammans med min fickradio gav jag mig iväg. P1 brusade i mina öron. Jag gav mig nedåt Årstaviken med lördagsintervjun med vår EU-minister i öronen. Hon lät ganska vettig. Det var en del snö på marken. Det är svårt att "springa på" eftersom man inte får så mycket fäste att trycka ifrån på. Min tränare säger att på vintern ska man inte bry sig om farten, så jag lunkade på och hade inte särskilt bråttom.

Lagomt till Eriksdalsbadet (vid Skanstull) så hade Vetenskapsradion tagit över på P1. Men så helt plötsligt - poff - så lade radion av. Typiskt att batterierna ska dö just när man behöver dem som bäst. Jag fick lyssna till mina egna tankar helt enkelt.

Fortsatte upp för en backe mot Vikingterminalen. Väl här så är halva rundan avklarad så nu känns det lättare. Men det är en blåsig flack sträcka. Bilar och bussar susar förbi på vänster sida och på högern så tornar både Cinderellabåten och Silja Line upp sig. Tjusigt. Inga människor i närheten dock. Och så till sist - en liten bit på Söder Mälarstrand innan jag kämpar mig uppför min favoritbacke till Mariatorget. Härligt!

(Vikingaterminalsområdet när det är varmare och "snöfriare"...)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Va duktig du är! För mig blev det lördagsgodis istället! ;)

Anonym sa...

Jag sprang också i går, men det var mer lunk än löpning även för min del. Underbart väder, men kallt!! Hur fixar dina luftrör kylan? Har du något scarf eller så som du andas igenomn när det är kallt?

För min del blev det lördagskaraoke med tillhörande popcorn! ;)