24 juni 2007

Traningsfritt

Jag har haft tva traningsfria dagar.

Kak

Jag har haft tva traningsfria dagar. Forsoker kompensera det hela med att ata nyttigt.



Frukostarna ar alltid bra. Frukt och farska bar tillsammans med keso. Och aven om jag pa lunchen har mojlighet att valja mellan snabbmatstalle och snabbmatstalle, sa valde jag faktiskt "the lean choice". Visst, det var fortfarande burgare och pommes frites, men det var en fettsnal, grillad kycklingburgare och en liten ask med pommes frites.



XL

Allt ar storre har. Bilarna, maten och manniskorna. Nar min kanadensiska van haromdagen beskrev en person som jag anser vara helt normalviktig, sa hette det att hon var "soooo tiny". Och det ar ju klart, var jag an tittar ser jag bara stora hangmagar - oavsett alder. Nar jag tittade i en bekants koksskap, sa sag jag en jordnotssmorsburk pa 2kg. 2kg!! Det ar som en mjolpase! Min bekant gor slut pa en sadan burk pa knappt en vecka...

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Läser din blogg för första gången. Jag har aldrig lyckats hitta en ordentlig träningsrutin, brukar göra ett par försök om året och tränar då i ett par månader. Ett problem är att pussla träning med måltider. Jag har väldigt låg hungertolerans. Är alltid hur hungrig som helst efter jobbet och MÅSTE äta middag när jag kommer hem. Sedan är jag mätt så måste vänta någon timme innan jag kan träna. Sedan är det dessutom meningen att man ska äta efter träningen. Då blir ju klockan jättemycket! Hur gör folk??? Hur gör du?

Puma sa...

Anonym:
Kul att du hittat hit! Just nu ser bloggen lite annorlunda ut an vad den brukar, eftersom jag ar borta. Men jag hoppas att du fortsatter titta in lite nu och da. Jag tycker att andras bloggar funkar som en superbra inspiration till min traning, och hoppas likasa att jag kan inspirera andra.

Ett tips som jag alltid far av andra, ar att alltid ha sma snacks med i vaskan for att undvika den varsta hungern. Och - att inte inte inte inte glomma mellanmalet nar jag ska trana pa kvallen. Med ett bra mellanmal brukar jag klara av efter-jobbet-traningen bra, och sedan middag senare pa kvallen. Men, allt det dar ar ju lattare sagt an gjort - jag vet. Ibland brukar jag glomma mellanmalet, och ibland hinner jag inte. Men dessa dagar blir ju traningen som den blir ocksa...

Nar det galler sen traning sa maste jag saga att jag fullkomligt alskar det. Jag vet, lite knappt kanske, men jag springer aldrig sa bra som klockan 23 en sommarkvall. :-)

Och du, om du ar for hungrig for att trana pa kvallen - varfor inte prova lunch- eller morgontraning??

Anonym sa...

Tack för svaret! Det är faktiskt jätteskönt att springa på morgonen nu på sommaren, jag gör det på helgerna (efter frukost!) men jag orkar bara inte gå upp vid 5 och springa innan jobbet (pendlar). På vintern går jag på pass och det funkar bara på kvällen. Jag får helt enkelt försöka bli bättre på mellanmål under dagen så att jag inte är vrålhungrig när jag kommer hem. Då kanske det mättar tillräckligt med ett mellanmål till hemma för att träna och sedan rejäl middag efter träningen.
/Linnea :)

Anonym sa...

Hoppas att du har det bra där borta i Kanada! Roligt att du uppdaterar lite nu och då ändå. :) Passa på att njuuuuuuuuuuuuta så mycket du kan! Själv ska jag till huvudstaden på fredag, kanske hittar någon bra löprunda någonstans.. Kram

Anonym sa...

Hoppas också att du har det riktigt bra där borta i Kanada :). Njut!
Ett tips till Ebba- spring på djurgården, ett måste i vår kära huvudstad ;). Rund djurgårdsbrunnskanalen är slående fint!