09 juli 2007

Sondag 8 jul: Kvallskul i kallaren


Efter dryga tio dagar utan riktigt hog puls langtade jag till flas, svett och lite javlar anamma.


Kallartraning

Nar jag inte tranar drabbas jag av abstinens. Fraga min pojkvan. Halvvags in pa semesterveckan i Montreal var jag lite sur och grinig. Orsaken? Jag hade ju inte fatt ge utlopp for min energi, adrinalin och traningsgladje pa vad som kandes som evigheter. Men ikvall sa blev det antligen av. Strax efter 21 gick jag ner till mitt beromda (?) kallargym for vad som blev ett ganska langt traningspass.


Flas och form

Eftersom jag inte tranat pa ett tag borjade jag lugnt. 5 minuters uppvarmning pa crosstrainern och sedan 10 minuter intervalltraning med okande intensitet. Sedan - 15 minuter jogg pa lopbandet med stegrande intensitet (istallet for intervaller for omvaxlings skull) foljt av 15 minuter powerwalkintervaller med en incline pa level 10 (branner bra i rumpan).

Efterat blev det lite sporadisk styrketraning med fokus pa vader, rumpa och mage. 3 set/20 reps med vadhavningar pa troskel (en av mina favoritovningar vad galler styrketraning utan redskap). 3 set/20 reps med kissande hundenovningar (en till favorit). Nagra lunges och sedan situps med stativ: 20 raka, 20 sneda pa varje sida och sa 20 crunches. Nice!

Inga kommentarer: