09 september 2008

Keso med frukt

Snart ska jag åka hem och springa och springa så fort jag kan. Därför passar det bra med mellanmål nu. Jag har testat något nytt: Keso med smak av äpple, päron och vanilj. Jäkligt gott alltså. Jag minns inte hur Valios keso/yoghurtvariant smakade så därför har jag svårt att jämföra men Arlas nyhet får i alla fall 4 plus. 5 om den hade varit nyttigare. Förmodligen finns det en hel del socker här. Allt som är gott är nämligen onyttigt enligt min erfarenhet. Förutom Fun Light, men det "får man" inte dricka ändå.

4 kommentarer:

Anna (Orka mera) sa...

Testa keso med riktiga äpplen å päron så slipper du eventuella onyttigheter :) Jättegott!

Slow-Eva sa...

Låter gott! men du har säkert rätt i att det är mycket socker. Kanske ändå funkar bättre än andra mellanmål om man har bråttom och är på stan.

Anonym sa...

Tror det faktiskt inte är så vansinnigt mycket socker, det beror på vad man jämför med och hur mycket man tar. Om man är nojig kanske man kan blanda 50/50 med vanlig keso? :)

Ebba sa...

Jag vill ha svensk keso nuu!!