28 augusti 2006

28 augusti: PT (5) och långjogg

Fan jäkla skit!!! Ursäkta om jag svär!



Skitresultat

Idag var en jäkla pissdag. Jag och min PT mätte resultat. Vågen visade plus minus noll. Fettprocenten hade ökat (!!) en halv procent och både midja- och höftmått var exakt samma som i maj. Va fan?? Här har man tränat och slitit och lyft vikter och pressat sig i maskiner och sprungit och spunnit och steppat och jag vet inte allt - och så händer absolut ingenting!

Det får mig att vilja göra två saker. Antingen skita i allting, ge upp allt vad träning heter och bara äta pizza och hamburgare och skitgrejer för det hjälper ju i alla fall inte om jag äter nyttigt och tränar i stort sett jämt. Eller så måste jag ta det ett steg högre, träna mer (hur det nu ska gå till) och vara så jädrans strikt med kosten att det inte finns uttrymme till någonting.

Jag vill inte sluta träna, för jag tycker fortfarande att det är oändligt roligt. Men roligast är det ändå när man ser resultat. Nu känns det mest bara hopplöst.

PT

Vi körde iaf det gamla vanliga programmet, PT:n och jag. Finns inte mycket mer att säga om det... suck.

Långpass

Ska sticka iväg på en 90-minutrare ikväll... finns inte så mycket mer att säga om det heller. Jag är nog mest bara förbannad...

7 kommentarer:

Anonym sa...

Hm vet du vad? Tror det kan handla om någon slags konspiration. Mätte min fettprocent igår. Jag har gått ner 3 kg på vågen, men gått upp i fettprocent!! Kanske har världen gone crazy... Men hey, jag tycker du är skitduktig som tränar o kämpar på. Resultaten kommer vilken morgon som helst nu!

Anonym sa...

tycker du är skitduktig som kämpar på så hårt som du gör och jag beundrar dig! önskar att jag kunde hjälpa dig!!!

lycka till på lördag och på hässelbyloppet!

Anonym sa...

Du är verkligen jätteduktig med all träning, bara att kämpa på. Resultaten kommer tillslut!

Förstår verkligen att det känns tungt men känns som att du redan gör allt rätt.

Lycka till i helgen!

Anonym sa...

Du är väl supertränad och ligger på en balanserad nivå. ELLER så äter du åt helsike för fett, men det tror jag inte.

Anonym sa...

Åh, jag morror med dig! Vad surt det känns när man sliter och sliter men inte får resultat. Ändå så fortsätter vi, därför att det är så vi är - vi tränar och vi kämpar och förr eller senare får vi resultat. Håll fast vid träningsglädjen, vid känslan då får av att pressa dig själv till det yttersta, till känslan av fullkomlig tillfredsställesle när du badar i din egen svett efter ett hårt pass. Och du, ät en pizza eller en hamburgare någon gång ibland... men för att du verkligen VILL, och inte för att allting känns hopplöst. Jag tror på dig (:

Anonym sa...

Oj, lite typos... jag har massa feber och vet inte riktigt vad jag skriver... men jag hoppas du förstår vad jag menar..!

Puma sa...

Ni är så söta! Tack för allt stöd! Jag ska kämpa på! Har haft hela fyra dagar utan träning, inte för att jag inte velat utan för att jag inte haft tid helt enkelt (och kanske för att jag varit så trött och somnat redan kl21 på kvällen).

Nästa vecka ska bli en bra en! Mycket träning men jag ska även planera kosten i förväg så att jag vet vad jag ska äta till mellanmål och middag så det hela blir riktigt gjort. Annars tar jag en rekommenderad hälsokostare till hjälp, men då lär ju ännu mer pengar ryka. Suck.

Men tack ändå! Känns väldigt bra med era uppmuntrande ord!! :-)