06 februari 2007

6 feb: Snöskottning - hela dagen

Såhär i februari kan jag vara på god väg mot beach 2007. I alla fall om jag fortsätter som idag - med många timmars snöskottning.

Hjältarna är i backen - stjärnorna ligger i sängen

Klev upp 05.30. En snabb frukost och sedan på med pjäxor och grejer och ut i -17 grader. Det är mörkt. Det är kallt. Och vi ska upp på fjället och skotta snö. Ett stort jäkla berg med snö som ligger bakom säkerhetsnätet i herrarnas Super G-backe. Det är hårt packat men med krafttag lossnar stora sjok. Vi fortsätter tills det ljusnar och vår gruppledare säger som så många gånger förr: stjärnorna må ligga hemma under täcket, men hjältarna är ute i backen och sliter. Och jag kan säga att det är slitsamt att vara en hjälte, jag är rejält trött i armarna nu!
Väder

Även om det var rent ut sagt svinkallt nere i Åredalen var det hur skönt som helst på toppen så fort solen kommit upp. Den kalla luften samlas nämligen nere i dalen. Vi var flera som tog av oss jackorna medan vi skottade vilket kändes bisarrt eftersom öronen höll på att frysa bort när vi kom ner till dalen igen.


Guld-Anja

Hon gjorde det igen. Tog VM-guld i Super G. Fn vad bra hon är!!

2 kommentarer:

Johanna sa...

Underbara bilder! Jag är så avundsjuk på dig som får vara med om VM i Åre! Önskar att jag hade varit på plats och sett Anja göra sälen! :D

Anonym sa...

Det var jag som skrev kommentaren ovan, men råkade få fel namn... :D