04 februari 2007

4 feb: Att skotta fram ett VM

Först klagas det här i Åre när det inte snöar. Och nu klagas det här i Åre när det faktiskt snöar. Och snöar gör det - non stop!



Skottning

Det snöar som aldrig förr. Och blåser. Uppskjuten Super G igår. Och uppskjuten Super G idag. Men för mig är ingenting uppskjutet. Nej, jag var uppe och i backen före 8.00 för att skotta fram VM-backarna tillsammans med alla andra rödklädda VM-arbetare.

Grovjobb och gödning


Det är jobbigt att skotta. Men jag klagade inte. Tvärtom faktiskt. När jag stog där i branten och skottade fram säkerhetsvajrar och grejer så tänkte jag att fy fn vad bra det här är. Här står jag och jobbar som satan i gatan men det är så skönt att bli slut i armarna, skönt när det mjölksyran bränner i låren och skönt när flåset ökar och pulsen går upp.


Det bjuds på bra med mat här uppe. Först åt jag en ordentlig frukost vid 6.30-tiden. Sedan några timmars grovjobb innan vi fick en fikapaus med en massa dubbelmackor, frukt och kexchoklad vid 10. Och sedan lunch vid 13. Vi göds - helt enkelt! (Vilket betyder att jag måste se upp)

Inga kommentarer: