08 februari 2007

8 feb: Mer choklad än träning

Ni tröttnar nog snart på mitt VM-tjat. Men det är allt jag kan skriva om nu när det inte råkar bli någon "riktig" träning...


Mer VM

Ni tröttnar nog snart på mitt alpina VM-tjat. VM fortsatte ju idag. Och det gjorde även mitt nätfixande. Jag har lite träningsvärk i underarmarna från det. Underarmarna är ingen del på kroppen jag önskar att träna extra hårt. Starka underarmar är snyggast på killar.

Det blev lite action idag också. Stog och höll koll på käppar och nät under herrarnas störtloppsåk i Superkombinationen och åkte lift med Stig Strand. Honom kände jag igen till skillnad från när jag mötte Ingemar Stenmark på stan. Jag är ett spa!



Choklad

Har ett otroligt choklad- och sötsug. Inte bra. Det har både blivit kexchoklad och dajmchoklad idag. Och en kladdchokladkaka. Varför får jag inte nog?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Bra fråga, varför får man inte nog av sötsaker! Tänk om de inte skulle existera, så mycket lättare allt hade blivit! Vilken idiot uppfann sockret!! Så skulle man slippa plåga sig själv över dåligt samvete att man äter det man inte ska!

Anonym sa...

Snygg blogg. Kul att läsa om andras träning och erfarenheter. Slutade med godis vid årsskiftet. Banne mig om inte det är värre än när jag slutade att snusa.

Anonym sa...

Hörru du, nu var det ett tag sen du skrev

Anonym sa...

Hej!
Jag hittade inte din mailadress så jag skrev här istället. Jag ber om ursäkt om det tar plats och så..

Jag sitter och mailar till en mängd bloggare och informerar om ett nytt klädmärke som är på g.

Namnet på märket säger egentligen allt. Nocopy. Unik är ett nyckelord i Nocopy's affärskoncept.
Det finns mycket begränsat med upplagor och varje plagg bär ett nummer vilket gör att plagget blir helt unikt.

Idén är enkel. Det är en tuff värld för unga studerande eller nyutexaminerade designers som vill göra sig hörda.
Här får varje år nya unga designers från alla hörn utav världen chansen att göra en kollektion och visa vad de går för.
Först ut att få testa denna affärsidén är en ung kille vid namn Johan Fondberg. Johan har studerat modedesign på
modeskolorna Parsons i Paris, Istituto Marangoni i Milano och nu studerar han på Istituto Marangoni i London.
Nu var det dags för honom att ta ett kliv ut och upptäcka möjligheter.


Nu börjar du säkert fundera på varför jag skriver till dig och berättar detta? Eftersom Johan är en kille som älskar spendera tid i snötäckta backar så har Johan nämligen valt att göra en kollektion som riktar sig mot skidåkare och snowboardåkare. En kollektion som förmedlar känslan ?Skier to the bone? för att citera Johan själv.

Kika in på www.nocopy.se så får du se kollektionen. Framöver skall det finnas skidor att köpa oxå, men de dröjer tills nästa säsong.

Har du några frågor är du mycket välkommen att höra av dig!

Med Vänlig Hälsning

Elin
elin@nocopy.se