02 februari 2007

Stresstresstresstresstresstress...

Varför leder stress till godis?


Dåre

Har jobbat som en dåre den senaste veckan. Jobbat till midnatt. Funderat på jobb med huvudet på kudden och sedan somnat som en stock. Haft tusen bollar att ha koll på. Samtidigt. Stress och press. Inte ett uns träning. Inte ett dyft. Däremot några godispåsar. Jag vet ju att jag bäst hanterar stress med att träna. Men när jag inte hinner träna, då verkar det vara godispåsarna som får agera stresshanterare. Inte bra.

Men idag - fredag - blev jag klar med mitt jobbprojekt. Nu kan jag alltså sluta med godiset - och återuppta träningen. Det ska bli riktigt skönt faktiskt! Speciellt då jag kollade på Du är vad du äter i torsdags. Jag blir alltid så peppar av det programmet. Deltagarna tappar så otroligt många centimetrar och jag blir både inspirerad - och avundsjuk.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Oj, låter ju inte allt för kul med så mycket jobb! Vad är det du jobbar med egentligen? :) Ha en trevlig helg!

Anonym sa...

Tränings intresserad? Kolla in den här killen www.iversjo.com

Mvh

Sandra