03 februari 2007

3 feb: Super G(igantiska) vindar...

Är i Åre - igen. Det är ju VM...

Gratis slit

Det blåser som satan i gatan. Och så snöar det. Och det blir jag som får skotta bort det. Alldeles utan ersättning. Jag är nämligen voluntär under VM. Jag är stationerad högst upp i backen. Så det blir jag som får stå vid starten med Anja, Byggis & Co.

Det skulle ha körts Super G idag. Men av det blev det inget. Det blåste nämligen bort. Så istället åkte jag hem till stugan och började måla om den. Ett projekt som också lär pågå hela VM... för från att ha haft vita väggar och tränpanel ska nu väggarna bli en annan slags vit och panelen i en vitgrå nyans. Och sedan taket... vi har att göra om man säger så! Och det lär ju bränna runt 15 kalorier det också. Många bäckar små...

Inga kommentarer: