24 juli 2008

Lugnet före stormen

Värmen har äntligen hittat till Halmstad och jag har tillsammans med övriga Halland tillbringat dagen på Tylösand. Stranden var fullpackad men vi hittade finfina solsäkra platser uppe på en sanddyn med bra utsikt över stranden och vad som försigick där. Jag, som är som ett mjölkpaket med fräknar, brände mig ordentligt så när vi åkte nedcabbat hem på kvällen behövde jag i alla fall inte frysa - huden var stekhet ändå. Väldigt ohälsosamt - don't try this at home!

Inte en tanke har ägnats åt morgondagens galenskap. Ja, inte förrän
Coola Karin ringde det vill säga. Då tänkte jag lite på det. Men sedan glömde jag bort det igen när jag och Grabben åt en underbar middag på fantastiska Salt. Det finns många "måsten" i Halmstad och jag lägger till Salt som ett av den. Vilket ställe!

Terassen på Salt

Utsikten på Salt
(det kan inte bli bättre)

Jag med svalkande limedrink -
efter att ha ätit världens godaste oxfilé.

Grabben med björnbärsdrink.

Imorgon avreser jag från Halmstad i ottan. Hallsberg väntar. Jag tänker inte så mycket på att vi ska vara ute och gå/springa under fruktansvärd lång tid. Jag tänker snarare att vi kommer i alla fall bara att springa under en eftermiddag, en kväll, en midnatt, en tidig morgon och en förmiddag. Vi kommer till exempel bara springa klockan 3 på eftermiddagen en endaste gång. Man måste se glaset som halvfullt!

13 kommentarer:

gullfot sa...

Ni kommer att ha så fruktansvärt, fruktansvärt kul! Det är ju lite som när man var liten och någon gång fick vara uppe "hela" natten. På 24 timmar hinner ALLT hända, så jag säger bara, hur spännande som helst och ett dygn senare kan du vara världens stoltaste Puma! :-)

LYCKA TILL OCH MEGAKRAM

Anonym sa...

vi måste vara hur dumma som helst som lämnar paradiset när det är som bäst! får snabba på och komma tillbaka så fort som möjligt!!

Anonym sa...

Lycka till i morgon! Jag är grymme-impad att du vågar dig på nått så himla coolt! Längtar redan efter att läsa om äventyret sen :)

Karin sa...

Hehe, ja vad är 24 timmar? 24 timmar har avverkats vakna i Las Vegas, och säkert på andra fester hemma när vi var "unga"...haha...Det här fixar vi ju!

Felicitas sa...

Ja, jäklar i min låda vad ni kommer att ha kul! :D LYCKA TILL Pumis!

Susanna sa...

Är det någon som klarar det så är det du!

Anonym sa...

Halmstad verkar grymt när det är fint väder! Lycka till idag, du är tuff som vågar dig på något så tufft som ett 24 timmarslopp.

Cizzi sa...

Lycka till! =) Jag fattar inte hur ni orkar! haha

Ebba sa...

Haha shit, lycka till =)

Anonym sa...

Wow, det ser helt ljuvligt ut!

Löpning & Livet sa...

Lycka till!

Anonym sa...

JAG VÄNTAR PÅ EN DJUP ANALYS EFTER DIN SUPERPRESTATION. MYCKET ATT SMÄLTA ANTAR JAG. HA DET :)

Johanna sa...

Överlevde du loppet i Hallsberg? Jag tänkte på dig! (trots att jag kanske bara kommenterat här nån ynka gång tidigare, så brukar jag följa dig och tycker att jag "känner dig" lite :)) Min syster bor några km utanför Hallsberg och meddelade mig på telefon igår att "det är folk som håller på att springa nåt slag 6-dygnslopp i Hallsberg just nu. På banan nere vid Alléskolan. De ska kolla hur långt de hinner typ... galna människor!" Och jag kunde inte annat än småle och tänka "ja, Puma är en av dem". Men jag HOPPAS att det gick bra!!