21 juli 2008

Mån 21 jul: Snabb asfalt och ruskiga backar

Visst är det trevligt att springa i skogen. Men det krockas hej vilt med surrande flygfän.


5 kilometer eller så

Fantasin tröt lite framåt eftermiddagskvisten och det fanns inte många andra tankar bakom dagens löppass än att komma ut och springa. Det blev några skogsvägar mellan koskit och hästhagar strax utanför Halmstad. Solen sken och bromsarna ville gärna kalasa på oss. Mitt ute i ingenstans fanns en relativt nylagd och smal asfaltsväg - som gjord för snabba steg och låga kilometertider. Jag försökte mig på en fartökning under någon kilometer men hade inte riktigt tekniken med mig idag. Det blev mycket flås för lite fart, energin fanns där men jag hittade inget stadigt tryck på gaspedalen. Men vad gör väl det. Jag har ju turen att snart få komma ut och springa snart igen.

Snabb asfalt

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken skön väg att springa på =) Önskar att det fanns sådana vägar hemma hos mig ju. Ha en trevlig kväll! =)

Susanna sa...

Jag blir så sugen på att springa när jag läser dina inlägg! Men imorgon ska jag ut, äntligen :)

Anonym sa...

gillar å springa i skogen.. alltid härligt att träna i naturen

Anonym sa...

27 grader och strålande sol spås det på fredag/lördag... Puh! Du har väl köpt pallvis med resorb?

Sofy sa...

Åh vad ni myser med löpardojorna! Jag har precis återfunnit min kärlek för kuperad terräng. När du är tillbaka i sthlm måste vi göra lidingö osäkert! Kram