13 december 2008

Fre 12 dec: Överskottsenergi

De två senaste dagarna har bjudit på mycket överskottsenergi - utan utlopp för den.

Friday feeling

Har sprungit som en stucken gås mellan rotfruktsterrin, jobbmail och steppern idag. I torsdags blev det ingen träning. Jag sov tills 5 minuter innan jag skulle börja jobba (en av fördelarna med att jobba hemifrån), lunchen tillbringade jag på ICA Maxi och 30 minuter efter avslutat jobb dök middagsgästen upp. Ingen plats för träning här inte. Speciellt som jag skulle fixa middagen också. Det bjöds på Laga Lätts Turbopizza (helt utan tomatsås - som jag inte gillar) och sedan jäkligt god chokladfudgekaka.

Igår (fredag) gav jag borta den överblivna chokladkakan (så att jag inte behövde äta mer av den själv...) och så satte jag igång med kvällens middag. Rotfruktsterrinen skulle förberedas innan och jag gjorde även mjölkchokladkakan före lunch. Och svarade på jobbmail. Och köpte pepparkaksmått eftersom jag bestämt mig för att göra smördegshjärtan till förrätssoppan. När jag kom hem från affären märkte jag att det inte alls låg pepparkaksmått i påsen. Jag hade fått fel jäkla påse! Tillbaka till stan igen alltså.

En timma innan gästerna skulle anlända hade jag energi så att det räckte och blev över. Jag hade ju inte ens kommit i närheten av maxpuls på 3 dagar. Katastrof! Fram med steppern på vardagsrumsgolvet för lite intensivsteppande till Studio 1 på P1. Jag hade tänkt mig musik från IPoden men den har hakat upp sig. Irriterande att det inte finns någon avstäningsningsknapp på den manicken!
Gjorde även övningar med Grabbens maghjul och några halvhjärtade benböj. Sedan snabbt in i duschen, ut igen och sedan korka upp skumpan för lite Friday feeling.

Maten var långt mycket godare än min träning var bra. Därför bjuder jag på recepten nedan.

Fredagens meny:
Min favoritskumpa Peiper heidsieck
Grönkålssoppa med kumminhjärtan
(och en något söt Riesling)
Chokladkryddad fläskfilé med rotfruksterrin
(och mitt röda favoritvin på låda)
Mjölkchokladtårta



Torsdagens meny:
Pizza pronto och chokaldfudgetårta


2 kommentarer:

Petra sa...

Åhh...vilka smarrigheter du lagar! Chokladfudgetårtan verkar gudomlig... Då kanske vi ses i Åre =) Ska ev dit över nyår. Hade varit himla kul att träffa dig, du och din blogg inspirerar mig massor! Kram

Anonym sa...

Hej det går att reset-a ipoden. Kolla här:

http://support.apple.com/kb/HT1320