04 januari 2009

Träningsplanering

Nästa vecka drar det igång igen.

600 minuter

Att planera min träning är den bästa kicken att komma igång. Den bästa kicken att hålla mig motiverad och det bästa sättet att bli på bra humör. Det handlar lite om att strukturera upp mitt liv. Jag avskyr att inte vara planerad. Då händer mest ingenting och tiden bara går. Väldigt ineffektivt.

Puma:
allergisk mot ickeplanering och ineffektivitet.

Sedan någon vecka före jul har jag haft som mål att träna 600 minuter i veckan. Det har jag hållt hittills. Och det tänker jag fortsätta hålla så länge det bara går. Därför ser min träningsplanering för kommande vecka ut såhär:

Måndag: Sista skiddagen i Åre. Jag tänker avsluta det med ett grymt benpass på gymmet.
Tisdag: Hemfärd (till Stockholm). Hoppas hinna med löpning på kvällen.
Onsdag: Första jobbdagen! Styrketräning och spinning.
Torsdag: Hemfärd (till Halmstad). Någonstans här ska jag klämma in en timmas träning.
Fredag: Första PT-timmen av 30!! Tanken är att även hinna med lite löpning.
Lördag: Långpass (löpning).
Söndag: Ingenting.

6 kommentarer:

Nike sa...

Bra med planering! Sååå spännande att du nu börjar med PTn! I'm so excited for you! =)

Magdalena sa...

Ambitiöst med 10 tim/vecka men det går ju - det är du bevis på. Jag gillar oxå att planera, annars rinner det ut i sanden. Speciellt om man ska klämma in lite träning mellan familj, jobb och fritid spec att maken vill oxå ha sina träningspass. Jag ska nog bkriva in en planeringsruta i min blogg, bättre än vilken träning man har gjort.

nadja sa...

Jätte bra blogg! En riktig inspirationskälla. Jag har precis börjat med ett "nyårslöfte", vore roligt om du kunde kika in ibland. Hur som helst, det var inte meningen att göra reklam för mig själv, utan jag var mest nyfiken hur du har gjort så det står hur många som besöker din blogg och så vidare. Skulle gärna vilja ha den gadgeten också (-;

Vore hur bra som helst om du berättade! Tack på förhand!

Nadja

Anonym sa...

Hur kommer det sig att du är så pass stor när du tränar så mycket? Du borde ju vara hur fit som helst.

Puma sa...

Nike:
Ja det ska bli skitkul!

Magdalena:
Träningen är min fritid så jag behöver inte fundera på att klämma in den. :) Och familjen är det inte så mycket med. Ibland har det sina fördelar att vara barnfri. Men att planera träningen gör mycket för tidsaspekten. Man hinner med mycket mer då. :)

Nadja:
Kul! Kikade in hos dig och skrev svar där. Lycka till! :)

Anonym:
Jag har en åkomma som heter PCOS. Det är en hormongrej men kort förklarat så går jag inte ner i vikt lika lätt som andra. Jag kan till exempel inte ligga på ett kcalintag på 2100 och träna som jag gör. Jag måste ner ytterligare i kcalnivå. Det gör det lite krångligare. Men inte omöjligt. :) Vad jag delvis vill med bloggen är att få folk att förstå att man inte behöver "se fit ut" för att vara fit. Många av de som ser fit ut är jäkligt otränade. Och så vill jag få folk att förstå att det går att vara en storlek större och ta sig an fysiska utmaningar.

Miss Agda sa...

Jag är själv inte så jättebra på att planera min träning fast just nu kör jag iallafall delvis enligt Szalkais maratonprogram o då vet man ju på ett ungefär hur veckan kommer att se ut, men jag byter ut några pass och bestämmer sällan i förväg vilka morgnar jag ska träna etc. Skulle vilja bli lite duktigare p¨å att planera.

Men dina 600min är grymt imponerande!!! Du är grym!