22 september 2006

22 sep: PT (6)

Då var det dags igen. En hel timme med min PT - för sjätte och näst sista gången.

SATS Zenith

Jag har kört mina PT-timmar på SATS Zenith. Det positiva är att det är nytt och fräscht. Det negativa är att det är svårt att få tider på kvällarna. Jag har mest kört mina pass runt 14 och 15 och det gör att mina eftermiddagar blir ineffektiva eftersom jag inte hinner jobba speciellt mycket varken efter lunch eller träning. Jag är en sådan typ som har dille på effektivitet nämligen.

PT

Jag har fått in tekniken på den stående benpressen nu. Förut har jag alltid fått fokusera mycket på att ha ett bra magstöd och inte alls jobbat med benen (och inte heller känt något i benen). Idag satt tekniken och jag kunde äntligen börja jobba med benen. Kul! Sedan körde vi gamla hederliga utfall med två 10 kiloshantlar. Man kan lita på utfallen. De sitter som de ska och ger mig alltid darriga ben.

Sedan följde chins och armhävningar (numera på tå hela seten igenom!) och lite mer axelträning och crunches på boll och ländryggsträning.

Eftermål

Alla vet vi vad mellanmål är. Men jag undrar lite vad som passar till eftermål. Ja, käk efter träningen alltså! Efter dagens träning åt jag 125g keso med 1 msk äppelmos. Har ni förslag på alternativa eftermål? Kanske något bra recept på proteindrinkar till och med?

1 kommentar:

Anonym sa...

Detta måste du prova, jättegott, och helt perfekt som eftermål; Hacka 1 äpple, blanda ner 150 g minikeso, 1 dl vaniljyoughurt, 1 tsk kanel och blanda ihop allt till en röra. Klart!