24 oktober 2006

24 Okt: Box´n´Step

Härliga härliga träning! Just nu är det så otroligt kul att träna men jag bara önskar att det kunde hända något på vågen.


Dagens träning

Det var mycket träning på min träningsönskelista idag. SATS Zenith bjöd på box kl 17.30, step kl 18.30 och pump kl 19.30. Dessutom har jag ju kommit in i morgonjoggrutinen ganska bra.

Men det blev varken morgonjogg eller tre gympass (och det är nog lika bra). Jag försov mig imorse (igen) och vaknade 20 min innan jag var tvugnen att åka till jobbet. Sedan var jag för trött för pumpen. Jag insåg att om jag stannade skulle jag inte orka göra övningarna på ett korrekt sätt i alla fall så det var lika bra att åka hem och äta en stärkande återhämtningsmiddag istället. Men nu när jag sitter här är jag sugen på lite mer träning ändå... en kvällsjogg kanske? Nä ok. Jag ska inte. Men titta på Toppform ska jag i alla fall!



Box

Boxen var grymt kul idag. Jag körde med en tuff tjej vars pepping nog slår alla rekord. Jag blev rejält trött och det var så härligt och så skönt. Vattnet i vattenflaskan har nog aldrig smakat godare än det gjorde under detta pass. Svetten rann, pulsen var skyhög och ledaren visade på lite Bootcampdrag. Underbart!



Step

Jag kände mig seg i benen under hela stepklassen, det måste jag erkänna. Men det kändes skönt att vara van vid stegen så jag behövde inte tänka så mycket. Bara bita ihop och köra!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Morgonjogg och tre träningspass? Varför? Hur motiverar du det? Vad har du för mål med din träning? Vet du något alls om hur kroppen fungerar?

Puma sa...

Jag tränade aldrig morgonjogg och tre träningspass. Som du läste blev det två pass - box och step. Två ganska medelintensiva pass med några pulshöjare men en hel del lågintensiva dippar. Jag är mycket väl medveten om riskerna med överträning och ja - jag vet hur kroppen fungerar.

"Varför?" För att du är så fruktansvärt underbart roligt! Träning gör mig glad, nej - överlycklig. Känslan efter ett hårt (eller mindre hårt men däremot längre) träningspass är obeskrivlig. All stress som byggts upp under dagen är som bortblåst och jag känner mig väldigt lycklig och harmonisk. För mig är glädjen jag känner efter ett bra träningspass äkta träningsglädje. Det kan låta löjligt men det är just så det är.

"Vad har du för mål med din träning?" Förutom att det är kul att träna är mitt mål att gå ner i vikt. Runt 15 kg vill jag bli av med och då ligger jag ändå på ett medel/högt bmi.

"Vet du något alls om hur kroppen fungerar" Ja faktiskt. Jag vet en hel del! Och jag inser absolut vikten av att äta ordentligt när man tränar mycket! Jag har valt att lägga tyngdpunkten på träningen, istället för på lågkalordieter, för att gå ner i vikt. Det tror jag är sunt för ett hälsosamt liv.

Puma sa...

Oj skrev fel, det ska ju vara "för att DET är så fruktansvärt roligt"...