17 mars 2007

17 mars: 5 km joggpaus

Lördagskväll och en Bondfilm på TV3. I en av reklampauserna stack jag iväg och joggade. Och knappt två reklampauser senare var jag tillbaka.



Det här med maran...

Killen, som springer sin tionde raka mara i år med målgång bland de 2.5% främsta, säger att med knappt två månader kvar så är det dags att börja träna på allvar. Jag håller med, om det inte vore för höftjäveln - ursäkta språket. Min "morgonrunda", som fick bli kvällens runda, är på 5km och höften gjorde sig påmind som vanligt. Hur ska det då gå att jogga 42km? Den som lever får se antar jag...

Nu ska jag äta chokladglass med nougatsås. Det är ju faktiskt lördag!

1 kommentar:

Anonym sa...

Så du tränar för maran, skulle vilja köra den...och vasaloppet...och svensk klassiker men först startar jag med tjejmilen.
Hoppas att det blir bättre med din höft.