18 mars 2007

Veckoträning

Det är söndagskväll och det märks att jag är född i jungfruns tecken. Jag gillar att planera, jag gillar listor. Jag har såklart gjort en plan över den kommande veckans träning!


Veckoträning


Jag har en tuff vecka framför mig (träningsmässigt alltså). Det ska bli skitkul! Morgonjoggar varvas med spinning, dans och en del styrketräning. Den största utmaningen blir inte någon av träningsformerna i sig, nej det är att komma upp till morgonjoggingen. Vi får se hur det går...

Höjdpunkten

Veckans höjdpunkt blir till helgen. Då är det löning och jag ska lägga lite slantar på ett par nya joggingskor. Mina gamla trotjänare Asics Gel 2120 läggs på hyllan och jag tänker investera i ett par Asics Kanyano eller Kinsei. Kinseien är nog snyggast, men kostar också mest... (2000kr, men på Runners Store på Vasagatan i Stockholm får man 10% rabatt)




Om Kinsei säger Löplabbet såhär: "Asics mest dämpade sko. God stabilitet." Pris: ca 2000kr.

Om Kayano säger Löplabbet såhär: "Många av världens bästa löparstjärnor väljer ASICS GEL® Kayano som träningssko. Varför? Svaret är hög stötupptagningsförmåga och hög stabilitet kombinerat med perfekt passform och låg vikt. Det vill säga, just de egenskaper som är svårast att kombinera i en och samma sko. Med Solyte och ASICS nyutvecklade IGS." Pris: ca 1700kr.

Inga kommentarer: