04 mars 2007

4 mars: Riddarfjärden runt

Söndagar är sköna. Långa och härliga. Det finns gott om tid till träning!

Visningsmotion

Dagen inbjöd till marathon i tv-tittande. 5-milen klockan 05.15 (denna gång vaknade pojkvännen i tid och jag både sov, tittade och halvtittade) och sedan Vasaloppet vid 10 och friidrotts-em mellan 14 och 18. Men däremellan skulle vi gå på en himlans massa lägenhetsvisningar också. Och lägenhetsvisningar kräver ofta stressiga promenader. Det blir så när man ska kolla på 5 lägenheter inom en timmas tid (varför är alla visningar alltid klockan 14?). Men det blir bra med vardagsmotion! Så pass bra att den där bullen vi delade på från Pressbyrån mellan lägenheten på Lidnersplan och Stagneliusgatan inte gjorde någonting.

Riddarfjärden Runt

Det blev en joggingrunda idag också. Runt Riddarfjärden (Västerbron - Norr Mälarstrand - Gamla Stan - Söder Mälarstrand). Enligt bloggen riddarfjärden runt är det 7 km. En skön och lagom flack runda (ja förutom Västerbron då). Det gick helt ok faktiskt, tempot var bra och jag sprang och lyssnade till pojkvännens maraberättelser. Höften kändes lite mer än igår men gjorde inte ont (jag vet inte om den faktiskt inte gjorde ont eller om det berodde på iprenpillret jag knaprat på innan. Men det gör det samma - det som inte dödar en härdar en!).


1 kommentar:

Anonym sa...

Hej! Jag trodde att jag var ensam om att få ont i höfterna av att springa men så läste jag precis i din blogg att du också får det. Har funderat på varför jag får sådana smärtor men inte kommit på vad det kan vara. Kanske en inflammation? Har du någon idé?

Förresten så har jag bytt blogg (såg mitt namn i din länklista) så den nya adressen är: vikt.hannaolsson.com

Jag hoppas det är ok att jag lägger till dig bland mina länkar, det är alltid kul att läsa andras bloggar! :)

Ha det bra!