19 juni 2007

Tis 19 juni: Beach front jog

30 grader varmt och tjock, kvalmig askluft. Klart man gar ut och springer lite da!

Beach front jog

Det gar bra med tranandet. Kom ut idag ocksa faktiskt. Denna gang pa en riktig jogg och inte bara trakjogg pa lopbandet. Klockan var 11 pa formiddagen och jag kunde latt ha skurit luften med kniv. Det var varmt och kvalmigt. Med varje andetag fylldes lungorna med tjock, het luft. Yik! Men jag gjorde det - trots allt (hade Rihanna i lurarna sa det gick bra).

Jag ar just nu i Burlington som ligger nagra mil utanfor Toronto. Har finns en stor sjo (ej badbar) och det ar populart att ga, springa och cycla langs beach stripen. Det ar kanske inte alltid sa jattefint men - det funkar. Nar jag var ute och sprang motte jag en 60-arig sportig dam med kritvitt har och lappstift som var ute och akte rollerblades. Sedan motte jag en sadan dar plastsnygg kille som sag ut som han kom direkt fran omslaget till runner's world eller nagon annan fitnesstidning. Han var ute och sprang i bara shortsen. Haret var perfekt och tanderna kritvita och musklerna satt dar de skulle. Det ar da man vet att man ar i Nordamerika!


Inga kommentarer: