19 september 2007

Ons 19 sep: Tour de France

Idag upplevde jag 90 minuter Tour de France tillsammans med Rasmussen och alla de andra!

Tour de France LIVE!

Andreas körde världens bästa specialpass ikväll. Salen var fullsatt. Det var ett härligt gäng. Många stammisar och många cykelinstruktörer var med. Jag också.

SATS specialare är klasser med Tour de France som tema. Men ikväll var det annorlunda. Framför oss hade vi en stor skärm med film och bilder från riktiga Tour de France. Andreas hade förberett för den här klassen i 35(!) timmar.


Salen kokade. Alla peppade varandra. Det var inte bara bra. Det var långt mycket bättre än så. Adrenalinet pumpade. Hjärtat jobbade. Luften vibrerade. Känslan under passet var nästan nästan i paritet med riktigt bra sex. Fy fasiken vad bra det var!

Och det är något speciellt med instruktörs-Andreas (det är han som syns i annonserna för SAFE som brukar finnas i bl.a. Fitness Magazine). Han är en hur-jäkla-skitbra-som-helst instruktör. Anledningen heter engagemang. Engagemang. Han bryr sig. Han vill att vi ska kämpa. Han vill instruera. Han vill inspirera och motivera. Och det märks. Jag måste säga det igen - Andreas är skitbra! (Eller hur Terese)

Energi

En annan bra grej med dagens pass var att vi fick gratis energi som extra bonus. Andreas delade ut sportdryck och energibar och OLW-nötmix.


Och så stod det ett lass Valios keso-yoghurtmix i entrén. Bra SATS - ni får massa pluspoäng. Fortsätt hålla bra kontakter med era sponsorer. Och sponsorer - jag hoppas ni fortsätter göra PR för era produkter genom SATS.

12 kommentarer:

Anonym sa...

vad kul med TdF pass! själv körde jag ett pass helt själv. haha

Anonym sa...

Han är ju så jäkla grym han Andreas:)Önskar att jag hade haft möjlighet att gå för han lite mer!

Anonym sa...

Smakade en sån där Valio burk med vanilj- och citronsmak. Ganska mumsigt faktiskt och en välkommen omväxling till mina vanliga kesella mellanmål.

Anonym sa...

gud vad avis jag blir!! såna där pass vill jag också gå på! fasen vad härligt det lät! så genomtänkt!

Anonym sa...

På vilken anläggning kör Anderas sina TdF pass?

Anonym sa...

ytz: han kör på hötorget onsdagar. tror det skulle komma någon mer filmklass framöver eftersom det va så populärt.

Karin sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Karin sa...

Åhh, gud vad kul det lät! Kan tänka att ni körde på som faen :)
Jag vill också köra TdF och för han superinstruktören. Jag har tyvärr lyckats klanta mig med bokningen (inte avbokat vissa pass jag inte gick på) så nu kan ja inte boka på 3 veckor....vilket suger...
Hrm.
Ses på söndag för löpning! :D

Anonym sa...

Låter som ett helt fantastiskt pass! Vi har haft TdF-klasser på våran anläggning tidigare men vi brukar köra klasser med alla möjliga teman. Har framöver ska vi ha en fullspäckad temahelg på cyklingen med både pass, föreläsningar, seminarier och en massa annat kul!

Puma sa...

Cizzi:
Haha jo jag läste det på din blogg. Men det verkar ju ha gått bra också! :-)

Emma:
Ja han är cool på något sätt. Cool som spinning-Michel men på ett annat sätt liskom.

Ms:
Ja visst är den god. Men den är nog bättre kall än ljummen som min var. Haha.

Emelie:
Ja, hans pass känns ordentliga.

Ytz & MS:
Ja han skulle försöka få skärm till den avslutande Paris-etappen.

Karin:
Men, hur kunde det bli så? Haha. Ja vi får springa lite i veckan eftersom vi inte fick till det idag.

Fredrik:
Kul kul! Jag älskar temaklasser! vad brukar ni ha?

Anonym sa...

Oj, allt möjligt! Några exempel på sådant som kommer och som har varit:

- Heavy Me(n)tal
- Heavy Metal - The 2nd sessions
- All Around The World Race!
- Touch The Sky (enbart klättring)
- The Mental Journey
- Vasaloppet på cykel
- X Challenge
- Back In The Loop

Och mycket mer...

Puma sa...

Fredrik:
Coolt - jag vill gå på klättringspasset!!! :-)