05 oktober 2008

Framtiden är min - och den är ljus!

Det är inte speciellt kul att läsa en blogg där allt är frid och fröjd och alldeles fullkomligt underbart. Därför skriver jag det här inlägget.

Framtiden är min

Det har inte gått så bra de senaste veckorna. Inte med träningen, inte med maten, inte med vikten. Jag brukar gnälla på andra som bara snackar och nu gnäller jag på mig själv: "talk the talk" men se för fan till att "walk the walk" också.

Nu är vi människor så jädrans lyckligt lottade att vi har chans att göra en omstart varenda eviga dag. Hallelujah! Omstarter passar särskilt bra på måndagar - gärna med lite planerande söndagen innan. Så här sitter jag nu: med almanackan uppslagen för att synka träningen - och ett matschema att planera.

Framtiden är ljus!

5 kommentarer:

Karin sa...

Varje dag är en ny chans att göra något riktigt bra, även om dagen före var bra eller ej.
Bra med planering, hinner vi ses nåt i veckan?

Sofy sa...

Jäpp. Chipsen är slut och tur är väl det! Måndag. Matplaner sa du, jovars, de behövs här med.

Min "höstsatsning" går fint när andra bestämmer, som när C säger att jag ska springa i pulszon två och härdas, eller lyfta 60 reps för styrka i löparmuskler, men när jag själv får bestämma vad jag ska äta blir det knas. Funderar allvarligt på att be Mela om "svarta lådor", vi har diskuterat det på skämt på mailen, I wish att hon hade tid att ta sig an mig på riktigt och ta mina dåliga beslut ifrån mig! Måndag: Nu jäklar kör vi Puma!

MarathonMia sa...

Så ja - nu känner jag igen dig. Rätta takter!

Anonym sa...

Jag håller på dig, du är cool! Gogogo!

Anna (Orka mera) sa...

Alla behöver vi omstartas ibland och måndagar är den absoluta superduperdagen att göra det på! Go go go! Och lycka till!