08 oktober 2008

Försäsong

Tiden mellan april och december är egentligen bara en enda lång försäsong. Snart är det vinter! Jag tog taxi hem från jobbgrejen som var på stan ikväll eftersom jag ville gå till sängs "tidigt". Men nu måste jag omprioritera. Kanske kan jag läsa några, några sidor i nya numret av Åka Skidor som damp ner i brevlådan idag...


PS. Tacksam om ni påminner mig om att jag inte ska köpa något nytt denna säsong. Förra säsongen köpte jag 2 par skidor, nya pjäxor, skidhandskar i läder, 2 par skidbyxor och 1 jacka (+1 skidresa till Whistler med bror och pojkvän). Men det är klart, det vore ju nice med nya goggles... DS.

4 kommentarer:

Sofy sa...

Och i frrgår fick jag hem "Magasin Åre" och kände för att börja grina. Med rådande kris sitter vi SÅ fast i vasastan tills det vänder.

Ps. Har sett att Scott bjuder på riktigt ögongodis för ögonen i goggleform i vinter. MUMS! Ds.

Ps 2. Ett par är inte så farligt. Jag borde köpa telemarkskidor. Och nya allroundskidor. Och kanske ny skidjacka. Eh, just ja. Lågkonjunktur. Amortering. Renovera kök... buffertsparande?!? suck... Ds.

Katarina M-I sa...

ETT par nya goggles är väl ok:)

Sofy, hur lång är du? Jag har ett par scarpa T1 och ett par atomiclagg med en riva chilli bindning som bara ligger. Du kan låna i vinter om du vill.

Anonym sa...

mmm, du är bra på att shoppa skidprylar du, men de e ju kul!

och så ska du iväg med bloggbrudarna!

men jag kan tänka mig en o annan skidresa i år också! :-)

Anonym sa...

mmm jag vill också ha... Köpte precis ny jacka, I love, vill använda den hela dagarna. Men i år blir det nog nya skidor, telemark denna gången! Läääängtar!