08 oktober 2008

Krisen på gymmet

Träningskläderna åkte med till jobbet idag trots ännu en jobbgrej jag ska på ikväll. Luckan för träning hittade jag på lunchen!

30 minuter

Tog hissen ned till källargymmet på jobbet för att köra 30 minuter effektiv styrketräning. 30 minuter är gott om tid om man som jag "bara" planerade för biceps och triceps. Jag körde bicepscurls med z-stång (gillar det inte alls men tyvärr är det den enda stång som finns på jobbgymmet) och hammercurls med hantlar. Det blev 5 set. 10 reps (per arm) när hanteln vägde lite mindre och 5 reps per arm när den vägde lite mer. Vad exakt hantlarna väger vet jag inte. Vi har så gamla vikter att det knappt står utskrivet. Men det spelar ingen roll. Huvudsaken är att de väger. Avslutade med 6 set tricepspushdowns (12-15 reps) blandat med omvända tricepspushdowns.

Det var bara jag, en tant med vita bomullshandskar och två killar som alltid kör med de tyngsta vikterna nere på gymmet. Killarna hade tagit med sig börskrisen från kontoret till gymmet och en av dem var av den mer dominanta typen och förklarade för den andra hur "man" egentligen skulle agerat och vad som skulle komma att hända härnäst.

Krisen lever numer inte bara på börsen. Den finns på tåget, på caféerna - och på jobbkällargymmet. Ingen kommer undan.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Suck - hur gör man för att slippa höra om den där eländiga krisen?

Masse sa...

Vaddå? Vilken kris?