15 oktober 2006

15 okt: Söndagsbox

Tidigt (ok, kl 12 kanske inte är "tidigt" i allas ögon) imorse släpade jag med pojkvännen tvärs över stan för ett svettigt boxpass. Tänk vad härligt det är att få slå lite på varandra!


Tule

Söndagar bjuder ofta på rätt skön och avslappnad träning. Och avslappnat, ja det var känslan på SATS Tule imorse.

Tule är ett rätt så schysst gym faktiskt. Bra mycket fräschare än t.ex. Odenplan. Det är inte sprillans nytt men känns ändå rent och städat. Ett tecken på det var de schyssta boxningshandskarna som fanns att tillgå. För det första var de rätt så nya och fräscha och för det andra, och kanske viktigaste av allt, så stank de inte av svett!

Box med grabben...

Jag tog med mig pojkvännen till boxklassen. Det kändes rätt så skönt att veta att man skulle få boxas mot en "bra" partner - även om han aldrig tränat box förut så visste jag att jag kunde "köra på" lite. Slås man ihop med en tjej så vågar man inte alltid ta i för fullt. Nu gjorde jag det - och det gjorde pojkvännen också...

Stinkande boxningshandskar eller inte, det skulle vara rätt så fräscht att ha sina egna handskar med sig så att man inte behöver prova ut handskar i rätt storlek i början av passen hela tiden. Jag lyckas aldrig få tag i handskar som faktiskt passar utan det blir ofta omaka par. I dag blev det small på vänsterhanden och medium på högerhanden. Har man sina egna så blir det ett bekymmer mindre...
Shot

I samband med att den otroligt sköna efter-tränings-känslan infunnit sig provade jag en ny återhämtningsshot. I en liten liten burk från Knorr (finns för en tia på 7-11) ryms saften av ett pressat äpple, två pressade morötter, två jordgubbar och ett körsbär. Nyttigt? Ja förmodligen (inget socker tillsatt vad jag vet). Gott? Nja, sådär.


Söndagslugn

Fn vad jäkla skönt det är att ha tränat på förmiddagen en söndag! Nu kan jag bara njuta och ta det lugn resten av dagen. Kanske till och med ta ett glas rödvin (det ska ju vara bra för hjärtat!) och planera den kommande veckans träningspass!

4 kommentarer:

Puma sa...

Miranda, jag gjorde om mitt tidigare inlägg så din kommentar försvann, men mitt svar på längden på passet kommer här (postar det på din blogg också)

Det gula boxpasset är bara 60 min. De blåa är antingen 60, 75 eller 90 min. Någon gång inom en snar framtid ska jag våga mig på ett blått pass! :-) Jag körde ett boxträningspass på en kampsportsklubb en gång och det passet var 90 min - man hinner definitivt bli rejält med trött!! :-)

Anonym sa...

okey. boxpass låter kul. prövade en gånge fittnesboxning, oj va jobbigt det var :P

Anonym sa...

Ojoj! Jag hittade hit via viktklubb.se och såg nu att vi båda släpade med våra pojkvänner på boxpass i söndags :) De små stackarna :) Men jag känner precis som dig; det är bättra att dra med pojken så att man får slå ordentligt...

Puma sa...

Louise - visst är det kul! Körde ni också på SATS? Kanske tom SATS Tule??