21 oktober 2006

21 okt: 90 min spinning

Ulf är kung!


Ulf

Ulf är instruktören som är grymt jäkla bra utan att behöva säga särskilt mycket. Ulf är instruktören som får 90 minuter spinning att gå lekande lätt. Ulf är helt enkelt sjukt jäkla bra!

Ulf är en markant skillnad. Skillnad mellan vadå kan man undra? Jo, skillnaden mellan en bra och en dålig instruktör. När han sitter på sin cykel på podiet framför oss känner man sig lugn och trygg med att detta kommer att bli en bra klass redan innan vi börjat cykla. Varför? Han ustrålar ett energiskt lugn. Han är förberedd (han var i salen redan 20 min innan klassen började). Men viktigast av allt - under passet peppar han oss att prestera det bästa vi kan.

Ulf är nog min nya idol. Anja Pärson hänger löst!

90 minuter spinning

Ulfs pass var ett 90 minuter långt spinningpass. Långt kan tyckas men har man den där mentala inställningen som jag skrev om igår så går 90 minuter ganska snabbt. Musiken var otroligt bra, vilket gjorde passet kortare rent mentalt och ont i baken, ja det fick jagbara på slutet. Men då vad jag så trött och fokuserad på den sista pulshöjaren att jag inte kände något annat än det allra sista adrenalinet i benen...

11 kommentarer:

Anonym sa...

Hittade din blogg via Miranda. Du kämpar på bra.
Jag borde också bli bättre på att strecha efter träning. Jag får nog skärpa mig på den fronten.
Ha det bra.

Anonym sa...

Vilket SATS kör Ulf sitt 90 minuters pass på..?

Puma sa...

Ytz: Jag körde Ulfs pass på SATS Söder i lördags kl 16. Men han sa också att han kör 90 min puls på tisdag (imorgon) och det verkar ännu roligare. Dock vet jag inte vilken anläggning det var på...

Puma sa...

Therese: Kul att du tittade förbi! :-) Visst är Miranda duktig! Jag önskar jag nådde hennes resultat med viktnedgången. Jag är väldigt avundsfrisk!!!

Anonym sa...

Kul! Jag brukar köra det gula passet lördag kl 11.30 på Söder. Är dock ganska trist pga av ledaren *suck* Ska satsa på 90-minuters passet nästa gång =) Har noterat att vi tränar på samma anläggningar (Söder & Tule) och brukar roa mig med att försöka identifiera dig, men tror inte att jag lyckats ännu ;) Jag är oxå med i Viktklubb och är ungefär lika lång som du är (178) och har läst om din "viktkamp" i olika trådar samt om din träning på din fin-fina blogg. Lycka till med viktnedgången!!

Puma sa...

Ytz: Ja ledaren gör jättestor skillnad eller hur!! Om ledaren är dålig, eller om musiken är kass, tappar jag motivationen direkt. Därför tycker jag att det är viktigt med en instruktör som verkligen ustrålar energi. Jag vet inte om du läser Fitness Magazine, men i senaste numret var det en intervju med en ung kille som är dans- och en massa annatinstruktör och han sa något i stil med att en bra ledare nästan måste ha lite star quality. Och det är faktiskt sant!

Det finns en annan jättebra tjej som är spinninginsruktör främst på Zenith. Tyvärr har jag glömt vad hon heter med hon kör en del pulspass där. Och så är hon rödhårig.

Det är bra att du håller koll på mig förresten - så om jag tappar stinget får du sparka mig i baken!

Kanske ses vi på gymet framöver - ikväll blir det också träning men jag har inte riktigt bestämt var än.

Vad har du för mål med din träning?

Anonym sa...

*hahaha* blir inte ngn spark i baken förrän jag ev. listat ut vem du är ;)

Lisa som kör Söders 18-pass på torsdagar är oxå toppen!

Mitt mål:
I april när jag kom hem från semester hade vågen passerat 80 kg (80,5 kg; 178 cm lång) och jag fick NOG och skrev in mig på VK + la upp bättre träningsrutiner.

Ville initialt gå ner 8 kg. Anledning: för att må bättre, bli fysiskt & mentalt starkare - och bli snyggare så klart ;)

Det har varit jättekul att hitta tillbaks till träningen igen. Jag tränade väldigt mycket när jag bodde i Uppsala (fram till -99) men la av när jag flyttade in till Sthlm. Nu tränar jag på SATS och trivs bra med det - speciellt på Tule som är en himla mysig anläggning.

Mitt nuvarande mål är att gå ner ytterligare 2-3 kg och nå en fettprocent som ligger under 20.

Jag har gett mig f*n på att åstadkomma det inom ett par månader med hjälp av VK, min PT och en j***a massa envishet =)

Du då - vad är ditt mål.

Puma sa...

ytz: jag mailar dig istället! vad har du för mail?

Anonym sa...

susanne@wikberg.net
Heter Susanne Lotström numera :)

Anonym sa...

..eller varförinte MSN messenger:

susanne_wikberg@hotmail.com

Fast jag är bara uppe på MSN under arbetstid dvs mellan 08-17.

Anonym sa...

ytz = Susanne Lotström (tidigare Wikberg) alltså ;)

(tappade rubriken)