16 oktober 2006

16 okt: Morgonjogg - en skön pina

Ha! Jag gjorde det! Kl 05.30 ringde väckarklockan imorse! Jag tog mig upp, långsamt men säkert. Satte på mig träningskläderna och begav mig ut i det lugna och behagliga morgonmörkret.



Morgonjogg - en skön pina!

Jag erkänner: det var en pina! Ja, att gå upp alltså. Inte att springa. Nej själva joggingen gick faktiskt väldigt bra, men den där känslan av att behöva gå upp ruskigt tidigt med en blandning av ofantlig trötthet och lite lätt illamående är inte alltför rolig. Men sedan, efter att ha varit ute och joggat i drygt 30 underbart skönt härliga minutrar hade jag en måndagsmorgon som slår de flesta morgnar. Skön frukost i sängen med en rykande färsk tidning och en fullständig anti-stress-känsla. Nu kräver jag fler morgonjoggar åt folket!



Joggen varade inte så länge. 5km eller ca 30min. Jag sprang från Hornstull till Eriksdalsbadet längs med Årstaviken/Tanto och sedan hemåt längs Ringvägen och Hornsgatan. 333kcal brände jag enligt VK. Min frukost, som bestod av yoghurt, musli och varma hallon samt välling gav mig energi till ett värde av runt 500 kcal (det är viktigt att äta ordentligt!).

Fortsättning följer...

Ikväll har jag planerat in ett bodypumppass och ett boxpass (igen). Vi får se om jag orkar... (men det är ju SÅ kul!!)

4 kommentarer:

Tausert sa...

Bra jobbat att sticka upp på morgonjogg! Där ser du att du orkar ge dig ut på morgonträning iaf! :-)
/Helena som morgontränar på fredagar

Puma sa...

Ja! :-)

...det är nästan att man skulle göra det igen imorgon bitti...

Anonym sa...

Åh va gott det ser ut :) duktig du är som är ute och springer så tidigt. Att du orkar :P

Isabella sa...

Jag kan fortfarande inte hitta dessa SPORTMUSLI någonstans, hahahaa.
Jäkla vad peppad man blir av att se dig träna såå mycket!
You Rock Girl!