11 januari 2007

11 jan: Aktiv Vila

Jag vilar idag. Aktivt.

Aktiv Vila

Jag har träningsvärk i magen (gjorde situps i 15 min igår innan spinningen), träningsvärk i mina triceps (har ingen bra förklaring till det men antar att det kan ha något att göra med spinningen det också) och känner mig trött i benen. Lustigt, jag som inte brukar ha träningsvärk efter ett spinningpass. Men jag pinnade nog på rätt så bra igår, och så var det också första gången efter ett rejält spinninguppehåll.

Nej det blev till att vila idag. Men inte sitter jag på sofflocket för det. Det blev dels en promenad till jobbet imorse (so far so good med mitt nyårslöfte om att gå mer) och sedan en timmes snabb gång mellan den engelska versionen av Du är vad du äter, och den svenska versionen av samma program. Det är skönt att vila!

2 kommentarer:

Nannis sa...

Jag antar utmaningen - att spraka dig i rumpan nu och då när det gäller styrketräningen! :D

Nannis sa...

Haha, sparka menar jag ju - inte spraka!