09 januari 2007

9 jan: Jogg (tillsammans med halva Stockholm)

Så har man varit ute och joggat längs E4:an. Ja inte bokstavligt talat alltså, men det var så jäkla många joggare ute att promenadstråken kändes lika trafikerade som en motorväg!


Riddarfjärden Runt
Det var roligt att se så många joggare ute. En efter en mötte jag dem. Man undrar om folk har avlagt joggingnyårslöften? Många hade reflexvästar på, vilket är duktigt av dem. Själv lämnade jag min hemma idag (bakläxa för mig alltså).
Idag blev det slingan runt Riddarfjärden. Den är runt 7-8 km lång och är väldigt lagom. Den är väldigt lättlöpt nu när jag tänker efter. Här bjuds inte på några andra backar än Västerbron och - om man vill - backen upp från Söder Mälarstrand till Mariatorget.
Bästa vyn
Den bästa vyn över Stockholms husfasader får man längs bron där tågen går mellan Slussen och Gamla Stan. Den är oslagbar! Jag ska försöka få fram en bild som gör vyn rättvisa men tills dess får denna bild duga.

Inga kommentarer: