23 februari 2007

23 feb: Hittin´it!

Bästa sättet att få tiden att gå fort? Gå på boxklass!


Hittin´it

Jag avslutade arbetsveckan med en boxklass. På morgonen var jag stensäker på att jag skulle gå, men på eftermiddagen tog tveksamheten överhand. Kanske skulle jag gå direkt till systemet och köpa lite fredagsvin istället, eller gå hem och göra något annat... Men sedan bannade jag mig själv. Jag vet ju hur otroligt nöjd jag känner mig efter ett träningspass - särskilt då jag inte är så laddad för det innan. Och om jag inte tränade skulle jag bara gå hem och ha dåligt samvete, trots mysigt fredagsvin.


Så jag tog mig i kragen och gick på boxning på söder. Jag ångrar det inte - det var skitkul (som vanligt. Att man aldrig lär sig)!! Vi började klockan 17 och nästa gång jag kollade på klockan var hon redan halv sex. Tiden gick otroligt snabbt och såhär efteråt kan jag intyga att bästa sättet att få tiden att gå är att boxas (till skillnad från vissa spinningpass där minutrarna segar sig fram)!

Jag är förundrad över hur pulsen kan stiga så snabbt när man boxas. Det är skitjobbigt - på ett bra sätt. Boxning hör med andra ord fortfarande till favoriterna på min träningstopplista.

(Ikväll blev det både boxning OCH fredagsvin! Tummen upp till alla systembolag som har öppet till kl. 19!)

Inga kommentarer: