24 februari 2007

24 feb: Lördagsträning

Det är skönt med lördagar!

Lördagsskönt

Det är skönt med lördagar. Tid för sovmorgon. Tid för att läsa morgontidningen. Tid för att gå på stan och shoppa lite. Och tid för att träna. Idag har jag hunnit med allt det där!

Frukost

Jag började dagen med en smoothie - som vanligt (efter 4-5 dagar med morgonsmoothies kan jag väl kalla det en vana?). Imorse gjorde jag den på annat sätt. Jag mixade 2 kiwis, 1/3 ananas, 1/4 mango, 2 lime och 1 1/2 dl Brämhult blodapelsinjuice. Det blev ganska mycket smoothie så jag delade glatt med mig till pojkvännen (som för övrigt tror att vitaminer är farligt).




Shopping

Det var länge sedan jag gjorde en runda på stan. Det blev en smärre chock för min plånbok. Största påsen fick jag från Stadium. Det blev tre nya funktionströjor (en vit, en klarblå och en puderrosa) och två träningsbyxor (ett par svarta loose fit dansaktiga byxor och ett par grå i stretchmaterial med lite roliga fickor). Tillsammans med en bonuscheck fick jag alltihopa för runt 500 kronor. Inte så farligt tycker jag och att shoppa träningskläder ska man inte få dåligt samvete av. I alla fall inte om man använder dem. Snygga träningskläder gör att man tycker träningen är roligare och då tränar man - förhoppningsvis - mer. Vad sägs om den logiken!




Träning

Jag körde träning på egen hand på Zenith idag. Enligt min mening är Zenith fräschast av alla SATS-gym i city och på en lördagseftermiddag är där ganska folktomt. Jag körde 45 minuter på crosstreken. De första 10 minutrarna var uppvärmning med levels 8-15. Sedan följde 10 minuter med konditionsträning då jag körde ganska snabb hastighet på levels 13-20. Efter 20 minuter upptäckte jag att level 20 ju inte var max på maskinen, så då körde jag 10 minuter intervall med level 25 som max och sedan aktiv vila på level 15. Den sista kvarten körde jag lite blandat. Till sist förvånade jag mig själv med att ha självdisciplin nog att gå och göra en massa situps och lite benpresset. Duktigt!






Inga kommentarer: