20 februari 2007

Reningsverk

Efter mina två veckor av synd är jag nu ett gående reningsverk.

Detox

Jag känner mig alldeles smutsig inombords efter två veckor med Pollypåsar och Kexchoklad (det hårda dagliga slitet i VM-backarna gjorde dock att jag inte gick upp mer än något ynka kilo, vilket jag är positivt förvånad över). Igår gick jag raka vägen till Hemköp, tog en vagn och lastade den med nyttigheter. Det blev en keso och två liter havremjölk och sedan en massa frukt och grönt för totalt 236.50. Nu kör jag en veckas detox helt enkelt. Dvs jag ska försöka äta så mycket grönt som möjligt och försöka minimera (dock inte totalt utesluta) konstgjorda grejer och snabba kolhydrater.

Måltider

De gröna måltiderna består till stor del av smoothies. Det är så jag har börjat morgnarna. Jag köpte några färska ananaser och mixar 1/3 sådan tillsammans med lite banan och späder med Brämhultsjuice. Supergott! Jag ska köpa lite frysta bär också, för variationens skull.





En av mina soppfavoriter är morotssoppa. Superenkelt! Koka bara några morötter mjuka och mixa. Krydda gärna lite för smakens skull också. Mer än så behövs inte. (Jag blandar dock i lite sötpotatis)




Det bästa av allt...

Det bästa av allt sparar jag till sist. Imorgon ska jag träna. På riktigt! Det ska bli så kul!! Det har ju varit ett antal dagar med tungt kroppsarbete nu (och jag känner mig ordentligt trött och sliten i kroppen) men jag har längtat efter riktig träning!

1 kommentar:

Anonym sa...

mmmm vad god smoothiesen såg ut! ;) Vill haaaaa....