02 april 2007

Mål

Det är bra med mål. Och belöningar.

Mitt mål

Förutom att jag älskar att träna så har jag mål. Ganska många mål faktiskt. Förutom att springa Stockholm Marathon och milen under en viss tid så har jag också som mål att gå ner 15 kg. När jag väl gjort det, ja då ska jag ta upp min gamla passion igen - nämligen ridningen.

Jag har funderat på det många gånger. Att börja rida igen alltså. Men i helgen var jag på den otroliga hästshowen Hommage Apassionata och då gick det upp för mig hur gärna jag vill det. Men inte nu. Nej - om 15kg!




Målsättning

Enligt många personliga tränare och andra förstå-sig-påare så är det viktigt med målsättning för att upprätthålla motivationen. Men målen måste vara något man verkligen vill själv och realistiska. Då lyckas man bäst.

6 kommentarer:

Sporty Spice sa...

Mål är asviktigt. Jag har stora, långsiktiga och små, kortsiktiga. Om man inte vet var man ska är det ju svårt att ta sig dit. Typ.

Anonym sa...

Jag skulle också vilja rida, jag har gjort det någon gång då jag var yngre. Det ser bara så härligt ut men först vill jag gå ner i vikt, varför ska man tänka så???

Anonym sa...

15 kilo på dig? Oj, du ser inte nå stor ut alls, har du verkligen så mycket att ta av? ;) All lycka till. Hoppas du når dina mål! ;)

Tausert sa...

jag håller med Miranda! Så som du tränar kan du väl inte behöva gå ner så mycket? Har du inte hängt upp dig på vikten bara tror du? du måste ju ha en hel del muskler som ju väger mer??

Bara en tanke i välmening..

Håller med om ridningen! Det är SÅ härligt! Försöker komma iväg på turridning på islandshästar men alla kompisar bangar :-/

Puma sa...

Roligt att ni kommenterar!

Sporty Spice: Vad har du för mål? Det är alltid intressant att höra andras målsättningar och visioner.


Therese: För min del känner jag mig mer "komfortabel" (dumt ord, men jag hittar inget annat just nu) i min egen kropp när jag är lite lättare. Och jag rör mig bättre. Nu känner jag mig mest stel och klumpig!

Miranda och Leetaah: Tro't eller ej men om jag skulle dra bort 15kg från min nuvarande vikt skulle jag fortfarande ha ett BMI på runt 24. I klädesväg skulle jag nog ha en storlek 40 kanske. Det är många kilon som "inte syns" när man är 180cm lång som jag (både på gott och ont)!!

Anonym sa...

Tja! Mål är jätteviktigt! Det är bra att göra som du å ha mätbara mål. Tex att kunna springa milen under en viss tid. Annars blir det svårt att någonsin känna sig nöjd. Appropå viktnedgång så är kanske kilo inte det bästa måttet, muskler väger ju också! ;)