04 maj 2007

Skrivträna

Det är lite mycket nu. Därav avsaknaden av aktivitet på denna blogg. För att vänta med inläggen i hela 2 dagar är inte min stil!

Mycket på G

Jag försöker just nu landa ett jätteprojekt på jobbet samtidigt som jag måste bli klar med min avslutningsartikel på en journalistkurs tills på måndag. Jag som inte ens har en vinkel på artikeln än. Den kommer att handla om simhallar på något sätt, eftersom det genomgående temat för hela klassens avslutningsprojekt är "Stockholm Vatten". Jag strävar efter att min artikel kommer att ha med träning att göra, och det är hög tid att bestämma mig för hur. Paniiik!

Till det positiva hör att samtidigt som vi alla blev lite smått nedtrycka av Aftonbladets redaktör på ett seminarium igår, så fick jag en jäklans massa energi av en underbar tjej som idag frilansar med samma journalistkurs som jag i bakfickan. Så när jag väl går i hamn med den här utbildningen är det dags att påbörja nästa: nämligen att bli fotograf (hon var fotograf i grunden, därav mitt nyväckta intresse). Hittills i mitt liv har jag hunnit avverka utbildningar för ett internationellt bartendercertifikat och internationell skidlärarlicens tillsammans med min BA Economics. Om nu sedan journalistutbildningen snart är avklarad och fotograferandet är på G - vad kommer sedan?

Och träningen?

Det blev ingen träning igår. Byter ut den mot kvällens vila istället. För någon gång, innan eller efter fredags-AW:n så ska jag hinna med att rusha kroppen på lite adrenalin!

Bränn fett

Samtidigt som jag absolut inte hinner, så läser jag ändå boken Bränn Fett av en författare jag aldrig minns namnet på. Grymt bra bok! Visst, det är mycket man kan och känner igen, men den är skriven på ett bra sätt och ger många aha-upplevelser. Rekommenderas starkt!!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!

Svarade dig i min blogg men tänkte jag skriver in länken åt dig här oxå... *L*

http://www.bravotv.com/blog/jackiewarner/

Anonym sa...

Skrev jag galen adress till mig själv nu tro?! *S*
Tror jag blandade ihop com & se...

Puma sa...

Tusen tack Susanne!!! :-)

Anonym sa...

wow, ja det låter jätte mycket de där! ;)

Många som rekommenderar den där boken, hmm kanske nått man ska ta och läsa när man får lite tid över!

Sara, bara så du vet din blogg är bäst! Love it! ;)

Anonym sa...

Hallå Där!
Hittade nyss till din blogg, har kikat runt lite och läst dina inlägg. Jag tycker det är så kul att läsa andras träningsbloggar. Måste även passa på att säga, wow...det var några tuffa bollar du har i luften nu. Duktigt att få ihop det med träning och allt:O)

Anonym sa...

Kolla vad fint det är i mina länkar nu! :)

Puma sa...

Hej Lina, och välkommen hit! :-) Ja visst blir man inspirerad av andras bloggar!! (tyvärr funkade det inte att klicka på ditt namn för att komma till din blogg, så skriv gärna in din adress igen) Trevlig helg!

Susanne - snygg länklista vi har nu, båda två! :-)

Miranda - tack tack vad jag blir glad!!! Snart fyller bloggen ett år och jag tror att jag ska fira det med ett bikram yogaträningskort!! Yey!